Binnenkort laat ik een nieuwe cinewall bouwen, met daarin een OLED tv, receiver, platenspeler en twee speakers. De cinewall komt midden in een kamer met aan de rechterkant een grote leefkeuken en aan de linkerkant een eettafel.
/f/image/DZRJuXHstc4vckeOwXq28uKI.png?f=fotoalbum_large)
Ik zoek een?
Max. 7500 euro
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Als één plek voor alle entertainment. Op de televisie worden vooral films en series bekeken. De platenspeler moet voor de fijne achtergrond muziek zorgen in de weekenden, met de flexibiliteit om zo nu en dan muziek op te zetten die ik (nog) niet op vinyl heb. De cinewall staat gericht op een 3-persoonsbank op zo’n 2,5 meter afstand.
Wat heb je zelf al gevonden?
Onderstaande apparaten heb ik recent bij HiFi Klubben bij elkaar gekozen / geluisterd.
Ik ben vooral benieuwd naar alternatieven die degelijker of kwalitatief net iets beter zijn voor een kleine meerprijs.
/f/image/DZRJuXHstc4vckeOwXq28uKI.png?f=fotoalbum_large)
Ik zoek een?
- Een receiver die zowel audio van mijn televisie, platenspeler en Spotify / Apple Music kan ontvangen en versterken. Receiver moet uitbreiding van draadloze speakers ondersteunen
- Een degelijke platenspeler
- Set speakers. Vooralsnog zonder subwoofer, maar sta open voor suggesties
- OLED tv met matte afwerking
Max. 7500 euro
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Als één plek voor alle entertainment. Op de televisie worden vooral films en series bekeken. De platenspeler moet voor de fijne achtergrond muziek zorgen in de weekenden, met de flexibiliteit om zo nu en dan muziek op te zetten die ik (nog) niet op vinyl heb. De cinewall staat gericht op een 3-persoonsbank op zo’n 2,5 meter afstand.
Wat heb je zelf al gevonden?
Onderstaande apparaten heb ik recent bij HiFi Klubben bij elkaar gekozen / geluisterd.
- Platenspeler Argon Audio TT-3 Plus (ter vervanging van mijn oude tweedehands Akai platenspeler)
- NAD C 700 V2
- 2x Dali Opticon 2 MK2 speaker
- 55 inch Samsung S93h
Ik ben vooral benieuwd naar alternatieven die degelijker of kwalitatief net iets beter zijn voor een kleine meerprijs.
- Wat betreft de receiver kom ik van Sonos (en wil daar nooit meer terug). Benieuwd naar ervaringen met Heos en Bluesound
- De speakers getest bij HiFi Klubben en zijn in principe top. Wetende dat dit de belangrijkste componenten in het geheel zullen zijn, sta ik open voor betere speakers met meer bass of 2.1 setup
- OLED-tv is puur focus op de matte uitstraling. Mag een 2024/2025 versie zijn, want koppel er toch een Apple TV 4k aan voor aansturing