Wij hebben een Itho CVE-S PAK mechanische ventilatie unit met een vocht sensor uit 2018. Sinds enige tijd is de functie van de knoppen voor ventilatie hoog en laag verwisseld. Na een belletje met Itho blijkt de reden dat de vochtsensor defect is. Ik heb de sensor bekeken en die oogt inderdaad behoorlijk gecorrodeerd/vervuild. Een schoonmaakpoging heeft niet geholpen.
Een nieuwe sensor kost ~50,-. Een behoorlijk bedrag, en daarbij gebruik(t)en we de functie om de ventilatiestand op basis van vocht te regelen nooit. Ik heb de sensor verwijderd en geprobeerd of de unit dan gewoon werkt, dat is helaas niet zo.
Is er misschien een optie om de sensor te bypassen? Of een goedkoper alternatief voor de sensor?
Dank voor jullie input!
Een nieuwe sensor kost ~50,-. Een behoorlijk bedrag, en daarbij gebruik(t)en we de functie om de ventilatiestand op basis van vocht te regelen nooit. Ik heb de sensor verwijderd en geprobeerd of de unit dan gewoon werkt, dat is helaas niet zo.
Is er misschien een optie om de sensor te bypassen? Of een goedkoper alternatief voor de sensor?
Dank voor jullie input!
[ Voor 9% gewijzigd door erik_gj op 25-09-2026 20:58 ]