mail config koppijn: restrict users enzo

Pagina: 1
Acties:

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:10
stel: domein=bla.com. Ik wil dat jantje@bla.com alles mag mailen van en iedereen mag jantje@bla.com mailen, maar wil dat pietje@bla.com alleen mensen in bla.com mag mailen (mail naar de rest mag naar /dev/null), en dat pietje@bla.com alleen mail uit bla.com mag ontvangen. Ik gebruik postfix. Ik denk dat ik iets met /etc/postfix/access moet doen, maar snap niet wat. Ik wil zo voorkomen dat mensen van buiten direct bepaalde mensen gaan mailen (met mogelijk virussen enzo). Iemand een idee? (als het probleem tenminste duidelijk is!)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

Lees dit maar eens door :)

http://www.postfix.org/uce.html

Je kan trouwens ook blocken op attachment meen ik mij te kunnen herinneren :)

• 0siris
de koppijn wordt er niet minder van, maar volgens mij staat hier wel wat nuttigs in ... thanks.
:)
Alvast dit geprobeerd om te zorgen dat mail van buitenaf niet meer doorkomt (wat uiteraard niet wil werken bij mij :) ):
in /etc/postfix/main.cf de volgende regels opgenomen:
code:
1
2
3
smtpd_sender_rectictions=hash:/etc/postfix/access
smtpd_helo_restrictions = permit_mynetworks,
reject_invalid_hostname

Vervolgens in /etc/postfix/access de volgende regels opgenomen:
code:
1
2
3
10.0.0.0/0 REJECT #blokkeer mail van buitenaf??
localhost OK    #mail van localhost is prima
10.0.0.0/8 OK     #mail van interne netwerk is prima

Ik weet ook niet goed hoe ik dat in /etc/postfix/access aan moet pakken, wat ik hierboven zei klinkt mijzelf wel goed in de oren eigenlijk, maar mail van buitenaf komt nog onverbiddelijk door ;(

• 0siris
ik wilde het bovenstaande wijzigen, maar dat gaat niet meer:
code:
1
2
Code #69  
Helaas, je bericht is al gewijzigd door een moderator. Je kunt dit bericht niet meer wijzigen.

Wat gebeurt er eigenlijk met een topic als ik er iets aan wijzig? "schop" ik het dan weer omhoog? want dat wil ik niet, ik wil alleen in stilte mijn tekst verfijnen :)

Enniewee, in bovenstaande /etc/postfix/access zit natuurlijk een foutje: dat had 0.0.0.0/0 REJECT moeten zijn en niet 10.0.0.0/0 REJECT. Maar still no luck.