Hoi allemaal,
Ik ben van plan om deze pc voor mijn zoon te bouwen en zou graag jullie mening/advies willen over de gekozen onderdelen.
Build:
Mijn idee is om later, wanneer dat nodig is en er budget voor is, de GTX 1650 te vervangen door een veel betere videokaart. Daarom heb ik onder andere bewust gekozen voor een 850W ATX 3.1-voeding, zodat ik die later niet opnieuw hoef te vervangen.
Mijn vragen zijn vooral:
Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik ben van plan om deze pc voor mijn zoon te bouwen en zou graag jullie mening/advies willen over de gekozen onderdelen.
Build:
- Case: Montech AIR 903 MAX
- Moederbord: Gigabyte B550 AORUS ELITE V2
- CPU: AMD Ryzen 7 5800X
- RAM: G.Skill 32 GB DDR4-3600
- GPU: NVIDIA GeForce GTX 1650 (komt uit een oude pc)
- PSU: Cooler Master MWE Gold 850 V3 – ATX 3.1
- SSD: Kingston NV3 1TB M.2
- CPU-koeler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE ARGB Black
Mijn idee is om later, wanneer dat nodig is en er budget voor is, de GTX 1650 te vervangen door een veel betere videokaart. Daarom heb ik onder andere bewust gekozen voor een 850W ATX 3.1-voeding, zodat ik die later niet opnieuw hoef te vervangen.
Mijn vragen zijn vooral:
- Zijn alle onderdelen goed met elkaar te combineren?
- Zijn er onderdelen die jullie zouden vervangen door een betere keuze voor ongeveer hetzelfde geld?
- Is de Ryzen 7 5800X in deze situatie een verstandige keuze?
- Is 32 GB DDR4-3600 geschikt voor deze build?
- Is de Kingston NV3 een goede keuze als 1TB SSD?
- Is de Peerless Assassin 120 SE voldoende voor de 5800X?
- Zijn er dingen waar ik bij het bouwen of instellen van deze pc rekening mee moet houden?
- Is dit volgens jullie een goede basis om later alleen de videokaart te upgraden?
Alvast bedankt voor het meedenken!