MS Office 2016 licentie verlopen door update KB5002907

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:06
Mijn vraag
Mijn laptop heeft zojuist update KB5002907 automatisch geïnstalleerd. Als ik mijn Office 2016 nu start, waar ik een geldige licentie voor had, mekkert ie dat ik geen licentie heb en een Office 365 abonnement moet afsluiten. Wil ik niet, ik wil mijn oude licentie terug. Dit was enkele jaren geleden een code die eenmalig gebruikt kon worden, deze heb ik dus niet meer.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10

MS Office 2016

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
PC herstarten, afmelden en aanmelden in Office, bovenstaande update verwijderen. Niks helpt.

[ Voor 9% gewijzigd door Raymon89 op 24-09-2026 19:31 ]

Alle reacties

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

herstelpunt windows gebruiken?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:32

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

KB5002907 is toch alleen van toepassing op Microsoft 365 apps?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Bor schreef op donderdag 24 september 2026 @ 19:43:
Maar Office 2016 is end of life sinds oktober 2025. En niet meer ondersteund dus er wordt niet meer op getest voor een update wordt uitgerold. Niet ondenkbaar dat het onbedoeld wat sloopt.

Naast kans op malware nog een reden om OFF2016 niet te gebruiken op een machine die op internet is aangesloten. Kans op dit soort problemen.

Windows 10 ESU is ook nog maar een jaartje bruikbaar (en als het geen ESU is, is het aan internet al niet meer bruikbaar). Mogelijk een goed moment om over te gaan op Win11 en Office 2024 (end of life in 2029) of bijv. LibreOffice & Thunderbird, of Linux.

Of voor de korte termijn idd een herstelpunt terugzetten (na extra backup van alle te bewaren data, voor de zekerheid).

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 24-09-2026 19:53 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Raymon89
Net geprobeerd, heeft niet mogen helpen helaas.
Bor schreef op donderdag 24 september 2026 @ 19:43:
Ik snap het ook niet. Product details zeggen nog steeds gewoon MS Office Professional Plus 2016.
F_J_K schreef op donderdag 24 september 2026 @ 19:51:
[...]

Maar Office 2016 is end of life sinds oktober 2025. En niet meer ondersteund dus er wordt niet meer op getest voor een update wordt uitgerold. Niet ondenkbaar dat het onbedoeld wat sloopt.

Naast kans op malware nog een reden om OFF2016 niet te gebruiken op een machine die op internet is aangesloten. Kans op dit soort problemen.

Windows 10 ESU is ook nog maar een jaartje bruikbaar (en als het geen ESU is, is het aan internet al niet meer bruikbaar). Mogelijk een goed moment om over te gaan op Win11 en Office 2024 (end of life in 2029) of bijv. LibreOffice & Thunderbird, of Linux.

Of voor de korte termijn idd een herstelpunt terugzetten (na extra backup van alle te bewaren data, voor de zekerheid).
Mijn laptop kan geen W11 draaien. Ik hoopte zolang ik nog support heb gewoon deze laptop incl Office te blijven gebruiken, maar als ik dit niet opgelost krijg moet ik inderdaad helaas toch al eerder naar alternatieven op zoek.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:07
F_J_K schreef op donderdag 24 september 2026 @ 19:51:
Ik krijg hier nog gewoon updates binnen voor Office 2016.
Zowel met Windows 10 en 11.
Microsoft Update Catalog: Office 2016
Ik heb ook kennissen die nog op Office 2007 blijven zitten. :)

Lekker makkelijk altijd maar als oplossing: upgrade/koop maar nieuw.
Raymon89 schreef op donderdag 24 september 2026 @ 20:50:
Mijn laptop kan geen W11 draaien. Ik hoopte zolang ik nog support heb gewoon deze laptop incl Office te blijven gebruiken, maar als ik dit niet opgelost krijg moet ik inderdaad helaas toch al eerder naar alternatieven op zoek.
Kan officieel niet misschien , maar er zijn eventueel nog genoeg mogelijkheden om Windows 11 toch te kunnen draaien/upgraden op niet ondersteunde hardware.
Daar zijn genoeg topics over hier op het "Tweakers" Windows forum.

Als het echt niet lukt met Office zijn daar ook "alternatieve" oplossingen voor om dat te herstellen.

• Raymon89
W11 bied niks wat ik mis, dus vooralsnog geen interesse om te upgraden op een alternatieve manier. Als de security updates stoppen zie ik wel weer wat ik doe.

Ik heb ook nog een alternatieve oplossing achter de hand om mijn Office te activeren, maar vind het eigenlijk idioot dat ik die zou moeten gebruiken gezien ik gewoon een license heb. Ik ben ook niet de enige met dit probleem blijkbaar: https://www.reddit.com/r/microsoftoffice/comments/1woutac/multiple_ms_office_2019_got_deactivated_today/
Pagina: 1