'in de buurt' zoeken in Google Maps werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• poppymieke
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-09 10:16
Voor mijn werk zoek ik vaak scholen in de buurt van een adres van een klant in google maps. Ik zoek dan eerst het adres op, vul dan via de optie ' in de buurt' het woord 'basisschool' in en dan krijg ik alle basisscholen in de buurt van dat adres en kan ik makkelijk zien door op de school te klikken hoever stappen het is is tussen he thuisadres en de verschillende scholen.

Tot eergisteren ...
Sinds dan krijg ik telkens de boodschap 'kan basisscholen niet vinden' . Zelfs als ik dan op de standaard voorziene knoppen 'in de buurt', bijvoorbeeld 'restaurants' klik, krijg ik de boodschap 'kan restaurants niet vinden'.
Dat lijkt dus niet meer te werken.

Ik heb dat voor als ik ingelogd ben in mijn eigen googleprofiel, maar ook in mijn werkgoogleprofiel en zowel op mijn werklaptop als mijn thuislaptop.

AI van google leerde me na allerlei suggesties voor oplossingen die niet werkten dat het een probleem van google maps zou zijn, iets met aanpassingen van enkele dagen geleden.

Maar mijn collega gebruikt deze manier van werken ook en bij haar werkt het wel nog.

Iemand een suggestie wat er aan de hand zou kunnen zijn? Kan ik er iets aan doen of is het effectief een google mapsprobleem? Herkent iemand dit?

...

Relevante software en hardware die ik gebruik

Google chrome en Google maps
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
zie hierboven ...

Alle reacties

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Los van 'in de buurt', het lijkt helemaal niet meer te zoeken op typen. 'school', 'benzinestation', etc leveren hier allemaal niets meer op. Windows/Firefox. Ook als in de getoonde kaart zeker scholen en benzinestations zijn.

Bugje of A-B-test? Nadeel van elke online dienst die niet in eigen beheer is, die kan onder je neus opeens zijn veranderd.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Aanvulling: in de iOS Google maps app, bestaan er nog wel categorien zoals school.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• poppymieke
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-09 10:16
Ik weet niet wat er aan de hand was, maar het werkt terug!