Autohuur China / yining, Xinjiang

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Topicstarter
Midden oktober ga ik met vriendin naar China. Yining om precies te zijn en we gaan voor week. Het is in een doorreis van andere bestemmingen. We willen een auto te huren.

Rijbewijs laten we legaliseren/ vertalen etc. dit komt allemaal wel goed. (mits het gegund wordt uiteraard)

Echter nu is de vraag, waar kunnen we een auto huren die ook toe staat dat ik (verzekerd) rond rij. Ik heb een redelijk uitgebreide reisverzekering maar daar vallen huurauto's niet onder, nu heb ik ook AMEX waarmee ik normaliter huur maar ik denk niet dat gaat werken in China.

Heeft iemand ervaring? Ik vind redelijk weinig online om überhaupt een auto te kunnen huren, het ter plekke daar vinden wanneer we aankomen wil ik het niet laten komen. Mogelijk advies / ervaringen?

Alle reacties

• tokusatsu
  • Registratie: September 2026
  • Laatst online: 24-09 23:53
Je wil voor 1 week een auto huren en Wil je het echt aan om daar zelf te gaan rijden? Ken mensen die er jaren wonen en zich nog steeds laten rijden. Geen idee welke afstanden je af wil leggen, maar een taxi via alipay kost echt vrijwel niks.

[ Voor 15% gewijzigd door tokusatsu op 24-09-2026 19:14 ]

• Galinsky
  • Niet online

Galinsky

--------->

Topicstarter
tokusatsu schreef op donderdag 24 september 2026 @ 19:13:
Je wil voor 1 week een auto huren en Wil je het echt aan om daar zelf te gaan rijden? Ken mensen die er jaren wonen en zich nog steeds laten rijden. Geen idee welke afstanden je af wil leggen, maar een taxi via alipay kost echt vrijwel niks.
Hmm tja wel daar wel een beetje rondrijden rondom de bergen daar dat is toch wel 2 a 3 uur rijden vanaf yining en dan ook naar de volgende plek. De plekken waar we dan naar toe gaan zijn ook redelijk afgelegen waar je niet een uber (of vergelijkbaar) zo even hebt.

• tokusatsu
Dan huur je een auto dan ook de hele dag met chauffeur.. evt meerdere dagen. Zou er zelf niet aan beginnen. Vorige maand een taxirit van 2 uur gehad, wordt er uiteindlijk 22 euro van je rekening afgeschreven, en dat zal in de relatief arme regio yining zeker niet meer zijn.

Btw bereid je goed voor. Master/visa wordt heel beperkt geaccepteerd. Alles gaat via alipay/wechatpay/..... cash kent men vrijwle niet meer.

• Galinsky
  • Niet online

Galinsky

--------->

Topicstarter
tokusatsu schreef op donderdag 24 september 2026 @ 19:38:
Dan huur je een auto dan ook de hele dag met chauffeur.. evt meerdere dagen. Zou er zelf niet aan beginnen. Vorige maand een taxirit van 2 uur gehad, wordt er uiteindlijk 22 euro van je rekening afgeschreven, en dat zal in de relatief arme regio yining zeker niet meer zijn.

Btw bereid je goed voor. Master/visa wordt heel beperkt geaccepteerd. Alles gaat via alipay/wechatpay/..... cash kent men vrijwle niet meer.
Mogelijk maar al die ritjes incl. kleine ritjes en ook overnachting voor die persoon regelen gaat wel aantikken, liever rij ik ook gewoon zelf :-)

• tokusatsu
De chauffeur slaapt gewoon in de auto :|, maar ik begrijp je wens wel... daar geen ervaring mee. Het is nu eenmaal geen makkelijk land om dit soort dingen te ondernemen als buitenlander. Zelfs mijn (native) sprekende chinese collega kruipt er niet zelf achter het stuur als ie naar familie gaat. Ik ben meerdere keren het land doorgereist, maar uitsluitend met vliegtuig, (Hogesnelheid)treinen in combi de (didi) taxi.
Pagina: 1