Geschil met webwinkel bij 2 retouren

Pagina: 1
Acties:

• PaprikaChipje
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 24-09 20:40
Ik heb een geschil met een Nederlandse webshop(*knip* Naam winkel) over twee afzonderlijke retourzendingen.

Retour 1 is op 5 juli verzonden en correct verwerkt. Op 16 juli ontving ik daarvoor €237,25 terug.

Retour 2 is een ander pakket:
  • 17 juli verzonden
  • waarde geretourneerde artikelen: €334,70
  • gewicht: 3,75 kg
  • volgens DHL op 23 juli bij de webshop afgeleverd
  • webshop heeft inmiddels ook schriftelijk bevestigd dat dit pakket daadwerkelijk is ontvangen
In eerste instantie stelde de webshop dat dit tweede pakket nooit was aangekomen. Inmiddels erkennen ze ontvangst, maar zeggen ze dat het financieel al is afgehandeld en verwijzen daarbij naar de terugbetaling van €237,25.

Dat kan ik niet rijmen met de data: die €237,25 stond op 16 juli al op mijn rekening, terwijl retour 2 pas op 17 juli is verzonden en op 23 juli is ontvangen. Na 16 juli heb ik geen enkele andere terugbetaling ontvangen.

De webshop heeft de casus nu gesloten en wil niet meer inhoudelijk corresponderen.

Ik heb bankafschriften, beide trackcodes, DHL-bevestiging, bestelgegevens en de schriftelijke erkenning van ontvangst.

Mijn vraag: hoe zouden jullie dit juridisch aanpakken? Ik overweeg een laatste sommatie voor €334,70 + wettelijke rente en daarna de kantonrechter. Zie ik nog iets belangrijks over het hoofd?

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 24-09-2026 16:38 . Reden: Naam winkel weggehaald zoals in het SF Beleid staat ]

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

Je kan een ontbindingsbrief sturen.

Als dat niet helpt kun je melding doen bij ACM.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen