2 n00b vraagjes :)

Pagina: 1
Acties:

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
Ik ben dus van plan om op m'n GA-686bx mobo een celeron cpu te zetten.
Ik laat eerst m'n mobo flashen door een zaak (want zonder flash had een celeron geen zin, al namelijk uitgeprobeerd)

Het is een wel een BETA versie flash met als omschrijving:
support celeron 766 Mhz upper CPU !
het is de laatst uitgebrachte versie.
is dit aan te raden om dat aan die winkel te geven en daarmee te laten flashen :? (ik moest namelijk zelf voor de flash bestanden zorgen)

oke en als dat gebeurt is wil ik dus een celeroon 766 of 800 met converter erin doen. maar is het verstandig om dit zelf te doen :? ik heb het nog nooit eerder gedaan en ook nog nooit eerder m'n eigen cpu eruit gehaald en erin gestopt :?
en wat ik me ook afvraag, moet ik nog gaan klote met koelpaste e.d ik laat wel gewoon de standaard cooler op zitten (dus dan lijkt mij dat er geen koelpasta aan bod hoeft te komen :) )

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-08 21:29
Als geld geen rol speelt, laat dan alles gewoon ff door die zaak doen, dan denk ik wel dat het goed gebeurt en als er dan toch iets mis is heb je altijd iets/iemand om op terug te vallen...

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

ja maar daar ben je geen tweaker voor :P ;)

iStockphoto

Verwijderd

Dat flashen kun je net zo goed zelf doen, er is geen kunst aan. En helemaal niet als je hun die bestanden al moet geven, dan verdienen hun wel een beetje héél gemakkelijk hun geld...

Verwijderd

Als je na die flash maar tot 766 kan komen, moet je niet proberen om een 800 erin te stoppen. Celerons hebben een multiplyer lock, dus je kunt een 800 niet op 766 laten lopen.
En verder, als je een 766 er in stopt, en niet gaat overklokken, dan hoef je er ook geen koelpasta tussen te stoppen, hij blijft dan wel koel genoeg zonder koelpasta.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
aha

bedankt voor de reacties allemaal

dus zonder overclocken is het alleen prop, duw en klik werk :+

dat moet op zich nog wel lukken denk ik.

en dat flashen, ja als het mislukt ben ik benieuwd of dat nog binnen de garantie valt.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:04

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 22 september 2001 16:40 schreef davie het volgende:
Als je na die flash maar tot 766 kan komen, moet je niet proberen om een 800 erin te stoppen. Celerons hebben een multiplyer lock, dus je kunt een 800 niet op 766 laten lopen.
En verder, als je een 766 er in stopt, en niet gaat overklokken, dan hoef je er ook geen koelpasta tussen te stoppen, hij blijft dan wel koel genoeg zonder koelpasta.
Indd koop GEEN 800mhz of hoger. Zelfs niet als ze geen 766 meer hebben, zoek er dan ergens anders naar.

Want je mobo kan waarschijnlijk geen 100FSB aangezien ie anders wel hoger dan 766 zou gaan.

Een 800 is gelocked op 8.0 * 100 mhz
Op 66mhz zou ie 8.0*66 = 528 mhz draaien :)

Neem dus een 766mhz en je moet er geen koeltroep op prutsen als er al pasta aan je cooler hangt :)
ik veronderstel dat je toch een nieuwe cooler koopt.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 22 september 2001 18:21 schreef Pr3d4t0r het volgende:

[..]

Indd koop GEEN 800mhz of hoger. Zelfs niet als ze geen 766 meer hebben, zoek er dan ergens anders naar.

Want je mobo kan waarschijnlijk geen 100FSB aangezien ie anders wel hoger dan 766 zou gaan.

Een 800 is gelocked op 8.0 * 100 mhz
Op 66mhz zou ie 8.0*66 = 528 mhz draaien :)

Neem dus een 766mhz en je moet er geen koeltroep op prutsen als er al pasta aan je cooler hangt :)
ik veronderstel dat je toch een nieuwe cooler koopt.
Pardon :?

Het gaat hier om een 686BX mobo. BX chipset is toch echt 100MHz FSB enabled. Het is alleen een wat oudere mobo, dus niet wekelijks nieuwe BIOS ervoor. Misschien dat de C800 niet goed herkend wordt, dat is wel een tweede. Je moet nagaan welke stepping het gebruikt en of dat hetzelfde is als door die beta BIOS ondersteund wordt. Zo ja no problem.

Verder- de gemiddelde PC winkel vraagt meer geld voor een BIOS flash dan een nieuw mobo als je het totaal verneukt kost (100,- ofzo en je hebt een prima 2e hands BX mobo). Dus gewoon flashen- kost je nooit meer dan laten doen. Garantie kun je iig schudden als je BIOS verkeerd flasht.

Oslik blyat! Oslik!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:04

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 23 september 2001 13:29 schreef dion_b het volgende:

[..]

Pardon :?

Het gaat hier om een 686BX mobo. BX chipset is toch echt 100MHz FSB enabled. Het is alleen een wat oudere mobo, dus niet wekelijks nieuwe BIOS ervoor. Misschien dat de C800 niet goed herkend wordt, dat is wel een tweede. Je moet nagaan welke stepping het gebruikt en of dat hetzelfde is als door die beta BIOS ondersteund wordt. Zo ja no problem.

Verder- de gemiddelde PC winkel vraagt meer geld voor een BIOS flash dan een nieuw mobo als je het totaal verneukt kost (100,- ofzo en je hebt een prima 2e hands BX mobo). Dus gewoon flashen- kost je nooit meer dan laten doen. Garantie kun je iig schudden als je BIOS verkeerd flasht.
Erm ja ik zei ik misschien he
want ik vind het nogal raar dat ie zegt tot 766 en dat is de hoogtste met 66 FSB

Waarom dan geen 800mhz of hoger ? Is ook een 0.18µm core hoor.

Ik wou hem gewoon waarschuwen dat als ie geen 100fsb kan ie geneukt is als ie een 800 koopt en dat ie niet gaat denken dat ie op 766mhz gaat lopen ipv 800mhz.

ie zei n00b dus ik wou maar zeker zijn :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klopt. Reden van die 766 is gewoon dat toen de meest recente BIOS van dit plankje geschreven werd 766 de snelste was. Nu hoeft ie dus alleen te kijken of de 800 dezelfde stepping is als de 766 (zou best kunnen), en dat weten we het. Overigens is een 766 nemen en aan de FSB OC gaan ook een optie- Weet niet meer zeker, maar dacht dat die mobo iig 75, 83 en 92MHz FSB had. 766=12x66, dus @83 wordt dat 996MHz.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1