Activiteit wordt ongevraagd gedeeld

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Anneke_001
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:16
Beste forumleden, sinds enige tijd krijgt mijn schoonzus meldingen van mijn activiteiten op haar Apple watch. Zij krijgt bericht op haar horloge wanneer ik bijvoorbeeld mijn staandoel gehaald heb voor die dag en dergelijke. Ik heb nooit toestemming gegeven om mijn activiteiten met haar te delen. .

Relevante software en hardware die ik gebruik:
..Apple watch 10 met de allerlaatste software.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Alle relevante instellingen op de iPhone watch app en de iWatch app heb ik nagekeken, niets wijst er op dat ik activiteiten met haar deel. Mijn vraag is nu het volgende: ligt het probleem bij haar Apple watch of iPhone of bij mij? (We hebben uiteraard ieder een eigen Apple ID. Het enige wat zij met mij deelt is haar locatie omdat ze alleen woont).

Alvast bedankt voor een reactie!

Alle reacties

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:06
Dit zal in de Conditie app zitten. Daar kun je zulke prestaties delen.

• Anneke_001
jeroen3 schreef op woensdag 23 september 2026 @ 16:42:
Dit zal in de Conditie app zitten. Daar kun je zulke prestaties delen.
Daar heb ik al naar gekeken, ik deel geen prestaties. Er staat ook nergens dat ik prestaties deel.

• baszzz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:33
Ik verwacht dat dit is wat je zoekt.

Klik

• Anneke_001
Helaas…. Zoals ik al eerder meldde, ik deel geen activiteiten. Er valt dus ook niemand te verwijderen.

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:17
Heb je al contact opgenomen met Apple hierover? Wat gaven die aan?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:58

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Met welk account is de apple watch ingelogd?

Wise enough to play the fool

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

En was dit ooit jouw Apple Watch? Zo ja => fabrieksinstellingen en inrichten als "nieuwe" Apple Watch zonder terugzetten van backup want dan haal je waarschijnlijk het probleem weer terug.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

• Anneke_001
Archer_VC10 schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 12:25:
Heb je al contact opgenomen met Apple hierover? Wat gaven die aan?
Nee, nog niet maar ik zal maandag de telefoon en watch van mijn schoonzus eerst eens uitvoerig gaan bekijken. Mocht dat niets opleveren, dan zal ik Apple raadplegen.

• Anneke_001
teacher schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 12:35:
Met welk account is de apple watch ingelogd?
Ik ben ingelogd met mijn eigen account. Als het goed is, is mijn schoonzus ook met haar eigen account ingelogd, ze heeft mijn account gegevens niet. Maar ook dat ga ik maandag voor alle zekerheid nakijken.

• Anneke_001
Gekkenhuis schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 12:54:
En was dit ooit jouw Apple Watch? Zo ja => fabrieksinstellingen en inrichten als "nieuwe" Apple Watch zonder terugzetten van backup want dan haal je waarschijnlijk het probleem weer terug.
Zowel mijn schoonzus als ikzelf hebben de iWatch nieuw aangeschaft, we zijn beiden eerste eigenaar.

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09 09:46
Staat er een automatische check-in aan? Conditie app -> delen. Je zus kan dit ook zelf uitzetten via de watch app -> apps -> activiteit -> delingsmeldingen uitschakelen

[ Voor 46% gewijzigd door SyphOn op 25-09-2026 19:35 ]

• Anneke_001
SyphOn schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 19:33:
Staat er een automatische check-in aan? Conditie app -> delen. Je zus kan dit ook zelf uitzetten via de watch app -> apps -> activiteit -> delingsmeldingen

Watch app --> activiteit --> delingsmeldingen staat uit. Ook dit neem ik maandag even mee als ik mijn schoonzus zie, ik zal ook bij haar kijken.

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Anneke_001 schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 19:31:
[...]

Ik ben ingelogd met mijn eigen account. Als het goed is, is mijn schoonzus ook met haar eigen account ingelogd, ze heeft mijn account gegevens niet. Maar ook dat ga ik maandag voor alle zekerheid nakijken.
Zit je samen met je schoonzus in een Apple Family? Met andere woorden: deel je iCloud met elkaar?

Misschien zit het nog in die hoek…

Have you tried turning it off and on again?

• Anneke_001
Ook dat niet. Het enige wat zij met mij deelt is haar locatie via de "zoek mijn" functie. Dit wil ze graag omdat ze alleen woont.

• Anneke_001
Het is nog niet opgelost maar ik ben inmiddels wel iets wijzer geworden. Vanmiddag ontving mijn schoonzus weer de melding dat ik mijn "staan doel" gehaald had. Ze heeft een screenshot van het bericht op haar iWatch gemaakt en naar mij gestuurd. Wat schetst mijn verbazing: het zijn niet mijn gegevens maar die van haarzelf, alleen de naam klopt niet. Mijn activiteitsringen zagen er op hetzelfde tijdstip ook totaal anders uit. Wellicht zit het probleem in een foutieve contactkaart of zo, dat ga ik uitzoeken.

Als iemand nog suggesties heeft dan hoor ik het graag!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:27
Ik zag zoiets een tijdje geleden ook bij familie van mij, waar o.a. de gedeelde locatiedata de naam van de verkeerde persoon liet zien in de Zoek Mijn app, als ik het me goed herinner.

Probleem bleek in het adresboek van de telefoon te zitten. Er stond een contactpersoon met de eigen naam toegevoegd in het adresboek met het telefoonnummer van de tweede persoon. (of juist precies andersom.. weet ik niet meer precies. Was een zooitje, met allerlei dubbele nummers enzo, dat wel).
Blijkbaar had Apple die automatisch toegevoegd, via de Voorgestelde Contacten of zoiets dergelijks. Adresboek nalopen en dubbele / foutieve data corrigeren loste het probleem op.

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Pagina: 1