Toon posts:

ADSL Ftp Server probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi
Ik heb sinds 2 dagen ADSL (ethernet, basic account) en ik wilde een ftp server starten, maar het bleek dat toen iemand wilde verbinden dat dit niet werkte. Toen diegene me probeerde te pingen resulteerde dit in een timeout. Compleet geen verbinding dus! Ftp staat zeker goed, firewall heb ik uitgezet om te testen maar nog steeds niks. Om het ipnummer te krijgen heb ik gewoon ipconfig gedraaid en het IP adres van de VPN adapter gepakt. 213.84.1XX.XX

Iemand enig idee waar het aan kan liggen? Ik kan wel alles op internet doen en die andere gast pingen.

Graag reacties :)

Verwijderd

Correct me if I'm wrong, maar volgens mij hebben die lui van ADSL het geblokkeerd dat je FTP-servers op kan zetten.

Ik heb ADSL van Planet, en ik kan ongeveer 0.0 uploaden, echt zwaar f*cked up :(

Als ik toch probeer iets te uploaden via ICQ of mIRC gaat dat met 0.1 kB/s, en als ik iets upload met Kazaa gaat het de eerste 2 sec. goed, daarna blijftie hangen. Gevolg: boze users etc. terwijl ik daar nix aan kan doen :(

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:55
Ik weet niet waar jullie het over hebben... maar ik heb nergens last van :)

Planet heeft iig NIET de FTP poort geblokkeerd... ik draai namelijk gewoon een FTP servertje en dat draait uitstekend (wel max 8kB/s upload maargoed)

Missschien ligt het aan die kabelbreuk? :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is inmiddels opgelost, ik was vergeten om die lame firewall van winXP uit te zetten bij de VPN adapter :)

Verwijderd

Kee ;)
Het werkte idd :)
~ Connecting...
~ Connected to 213.84.X.X, waiting for response...
< 220 Saf's Top Secret FTP Server
> USER ***
< 331 Password required for ***.
> PASS *****
< 230 User *** logged in.

Verwijderd

doe het volgende via telnet in je getweakte Alscatel ADSL modem:

NAT>create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:21 outside_addr=0:21

effe save uiteraard en je ftp server loopt perfect!

succes! :7

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Op zaterdag 22 september 2001 13:14 schreef -=DeLirium=- het volgende:
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij hebben die lui van ADSL het geblokkeerd dat je FTP-servers op kan zetten.

Ik heb ADSL van Planet, en ik kan ongeveer 0.0 uploaden, echt zwaar f*cked up :(

Als ik toch probeer iets te uploaden via ICQ of mIRC gaat dat met 0.1 kB/s, en als ik iets upload met Kazaa gaat het de eerste 2 sec. goed, daarna blijftie hangen. Gevolg: boze users etc. terwijl ik daar nix aan kan doen :(
En toch weer effe correcten dus :+ op adsl mag je in principe gewoon alles draaien...ftp-servers, http-servers alles wat je wilt...het is je eigen volledig open verbinding....waar je wel aan moet denken als je je modem hebt getweakt is effies de poorten doornatten en eventuele firewalls configgen/uitschakelen

iRacing Profiel

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

En even de VPN fix draaien als je W98 draait.

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 16:14 schreef Erick het volgende:

ten eerste; welkom op GoT

ten tweede: het wordt hier niet echt gewaardeerd om een topic van 9 maanden oud te "bumpen" terwijl er allang een oplossing was

maar desondanks bedankt dat je je hulp hebt aangeboden

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 16:14 schreef Erick het volgende:

Graag niet nog een topic omhoog schoppen, dat deed je net namelijk ook al.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.