Binnenkort ga ik verhuizen naar mijn eerste woning. Het betreft een rijtjeshuis. Graag ontvang ik advies over het plaatsen van zonnepanelen.

Foto's

Dakruimte
Zie foto. Mijn schatting is ongeveer 5x3,2 Edit na meten: 6,10x3,25 meter. (3,6 is van nok tot onderkant pan)Schaduw
Ligging is zuiden, mogelijk af en toe schaduw van een grote boom.Jaarverbruik
Onbekend, ik wil gedeeltelijk verwarmen op basis van airco's (e.g. het verwarmen van 16-18 graden naar 20 graden), elektrisch koken en vaak werk ik vanuit huis. In de toekomst wil ik een server neerzetten. Het betreft een eenpersoons-huishouden. Aangezien ik geen oprit heb, ben ik niet van plan om een elektrische auto te nemen.Huidige elektriciteitsaansluiting
1-fase, wordt volgend jaar december omgezet naar 3-fase.Budget en doel
Het doel is om eigen gebruik te dekken en zo de energiekosten te minimaliseren.Wie gaat het project uitvoeren
De aanpassingen aan de meterkast, het trekken van de kabels en de voorbereiding zodat de omvormer makkelijk geplaatst kan worden wil ik zelf doen. De rest wil ik de aannemer laten uitvoeren.Bijhouden van data
Essentieel. In de toekomst wil ik gebruik gaan maken van Homeassistent.Offerte
Familie van mij heeft bij deze leverancier de zonnepanelen al eerder afgenomen en heeft daar goede ervaringen mee. Ik hoopte hier ook meer informatie te krijgen of het een goede offerte is.| Leverancier | A |
| Aantal panelen | 6 |
| Type panelen | DMEGC DM470G12RT-G48HBB glas/folie Mono Full black |
| Omvormer | SolarEdge 1F 2.2KW HD-WAVE |
| Optimizers | SolarEdge S500b |
| Vermogen per paneel | 470 |
| Prijs | € 3.183,20 |
Mijn vragen
- Ik ben vooral benieuwd wat jullie van de voorgestelde panelen en omvormers vinden.
- Welke vragen zou ik moeten of kunnen stellen zodat ik niks over het hoofd zie?
- Wat denken jullie van de prijs van deze offerte?
[ Voor 2% gewijzigd door LANDownUnder op 24-09-2026 12:02 . Reden: Dak opgemeten ]
:strip_exif()/f/image/nEFnsFR8VNroqCNvTUAeoDea.jpg?f=fotoalbum_large)