Vraag

• hs.van.Esch
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 07:59
Mijn familie omschrijft mijn telefoon als een aardappel. Het is tijd om mijn Oppo A54 5G te vervangen.

Huidig probleem: als ik tijdens pokemon go wordt gebeld, loopt het beeld vaak vast. Snel schakelen tussen apps gaat niet, dan doen ze lang over het laden. Ingezoomde foto's zijn een en al pixel. Tegenwoordig kun je mij met gewoon bellen niet goed verstaan, bij videobellen wel.

Wat is je budget?
Liefst max 650-700 (tenzij sterke andere aanbevelingen)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Selfies - natuurfoto's (inzoomen zonder korrelig beeld). Ultrawide is niet belangrijk. Ik wil snel kunnen schakelen tussen apps, en meer opslag (512gb). Ik doe jaren met een telefoon en zoek een die ik 5+ jaren kan gebruiken. Refurbished mag, zolang te koop in Nederland.

Het liefst een telefoon waar ik bedrade oortjes kan gebruiken (old school persoon)

Ik ben geen iPhone gebruiker, maar sta hier licht open voor.

Heeft iemand de gouden tip?

Alle reacties

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Ben je blij met Oppo an sich?
Dan kan je ook deze overwegen:
uitvoering: OPPO Reno15 Pro 5G, 12GB ram, 512GB opslag Bruin
Hij is er ook in blauw

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:48

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

hs.van.Esch schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 12:22:

Het liefst een telefoon waar ik bedrade oortjes kan gebruiken (old school persoon)
sidenote, hier zijn verloopjes voor :) de tijd dat telefoons standaard een 3,5 mm jack hebben zijn we voorbij.

Bijvoorbeeld van de oude Lightning van een iPhone of de nieuwere USB-c naar 3,5mm jack, die gebruik ik ook als mijn koptelefoon leeg is en ik die passief moet gebruiken.

https://www.apple.com/nl/...mini%E2%80%91jack-adapter

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:42
Sony Xperia 10 VIII heeft nog zowel SD kaart als 3.5mm poort binnen je budget:

uitvoering: Sony Xperia 10 VIII Wit

Ik weet alleen niet of die snel genoeg is voor wat jij ermee wil, maar het alternatief is gelijk een stuk duurder, ook weer wel met 3.5 mm en SD support.

uitvoering: Sony Xperia 1 VIII 256GB Zwart

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09:18
Mocht je headphone jack niet ongelofelijk belangrijk vinden dan is de Poco F8 Ultra of de Realme GT8 Pro wel wat voor jou. Al is de 512GB versie van de Realme GT8 Pro wel buiten je budget

• hs.van.Esch
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 07:59
Om met de tijd mee te gaan, kan ik de oortjes weglaten of een verloopje halen. Een goede camera en RAM/processor wegen voor mij het zwaarst

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09:18
hs.van.Esch schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 22:37:
Om met de tijd mee te gaan, kan ik de oortjes weglaten of een verloopje halen. Een goede camera en RAM/processor wegen voor mij het zwaarst
Beide telefoons die ik aangeraden heb, beschikken over een Qualcomm Snapdragon 8 Elite Gen 5. Veel beter dan dat ga je niet echt vinden qua SoC (behalve als de nieuwe generatie uitkomt)

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

hs.van.Esch schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 22:37:
Om met de tijd mee te gaan, kan ik de oortjes weglaten of een verloopje halen.
Je kunt altijd even een goedkoper setje oortjes halen en kijken of dat bevalt.

Dat gaat met bluetooth echt heel makkelijk, amper omkijken naar behalve het opladen van de oortjes natuurlijk.

Ik ben niet op de hoogte van de huidige oortjes (ik gebruik een fullsize Sony noise canceliing koptelefoon op kantoor en heb een hekel aan oortjes in mijn oortjes) kun je altijd een verloopje halen als backup mochten die oortjes nog voorzien zijn van een (mini) jack aansluiting.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

@hs.van.Esch Voor mij was een 3,5mm jack ook een wens, maar dan vooral als back-up. Ben jaren terug op BT overgeschakeld (over-ear, niet in-ear) en toen ik dat eindelijk deed vroeg ik me af waarom ik het niet vroeger gedaan had.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:49

BCC

De kwaliteit van BT is toch echt nog wel steeds een hoop minder dan een draadje, maar gemak dient de mens.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Michel_v_O
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 08:59
Er zijn tegenwoordig genoeg oordopjes met USB-C aansluiting te koop, dus die 3,5mm jack kun je missen.
En anders zijn er ook verloopjes van 3,5mm jack >> USB-C te koop.

Ik zou zelf ook kijken naar een OPPO of Oneplus, vaak net iets meer waarde voor je geld.
(Ik ben Android minded, dus over een Apple kan ik niet oordelen)

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Trouwens, @hs.van.Esch

allicht kun je hier nog wat BestBuyGuides bekijken om je even in te lezen

categorie: Smartphones

ik heb de BBG's op datum gesorteerd voor je.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Die headphonejack zit er simpelweg niet meer in :P of naja, via een verloopje kan het altijd. Dat behouden als eis laat je in feite 99% van de toestellen afvallen en ik zou zeggen dat dat het echt niet waard is.
Qua opslag, daar betaal je echt de hoofdprijs voor. Ik zou toch overwegen of je niet met iets minder opslag uit kan en dit eventueel aanvult met cloudopslag voor foto's indien mogelijk. Dat biedt meerdere voordelen, waaronder dat je je foto's nooit kwijt raakt mocht je toestel stuk gaan of iets dergelijks.

Voor een goede camera zou ik een Google Pixel overwegen. Pixel 10a is een goeie deal. Heel stuk onder je budget zelfs. Ik zou zoiets overwegen, toestel na 3-4 jaar verkopen en wat nieuws halen in dat prijssegment ipv je volle budget er tegenaan gooien.
Is de zoomcamera echt belangrijk, dan zou ik de Pixel 10 Pro op de shortlist zetten, welke een zoomcamera heeft. Tot niet heel lang geleden had dat toestel wellicht de beste camera op Android vlak.
Je levert bij Google wel wat in op performance tov concurrentie, maar je krijgt er lange softwaresupport voor terug.

Het aanbevolen model uit de BBG zou ook nog bijna kunnen: uitvoering: Honor Magic7 Pro Zwart
Daar zit wel een stuk meer specs in. Sowieso, wil je vooral veel CPU performance voor je euro's, dan zijn idd ook de Poco F8 Ultra of de Realme GT8 Pro goede keuzes. Toevallig zie ik zelfs de Poco F9 Ultra in je budget passen door deze deal: https://nl.pepper.com/aan...artphone-at-dhgate-419515 mocht je uit het buitenland halen geen issue vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Richh op 23-09-2026 09:44 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Pagina: 1