Sinds een tijdje werk ik bij een werkgever waar ik ook vanuit huis kan werken, en hoewel ik een prima werkplek heb zoek ik even de juiste manier om makkelijk te schakelen tussen mijn eigen (Gaming) PC en de MacBook Air m5 van het werk. Eigenlijk zoek ik een stukje aankoopadvies want ik zie door de bomen het bos niet meer.
Zoek dus een oplossing om 2 monitoren + USB muis/toetsenbord makkelijk te kunnen gebruiken tussen 2 diverse systemen.
Beide monitoren zitten nu aangesloten met DP kabels naar de PC.
Beide schermen hebben nog beschikbare HDMI poorten beschikbaar. Muis en Toetsenbord lopen via USB naar de PC.
Ik zoek nu dus een manier om ook mijn MacBook Air M5 makkelijk (via de USB-C poorten) aan te sluiten op dezelfde monitoren en toetsenbord/muis en eigenlijk het liefst ook meteen PD om de MacBook op te laden.
Ga je google'n dan is de meest voor de hand liggende optie een KVM, die zijn er in 100 verschillende varianten van 100 verschillende merken met 100 verschillende prijsklassen.... en daar loop ik "vast".
Mocht ik nog details / specificaties over het hoofd hebben gezien, vraag het gerust even!
Zoek dus een oplossing om 2 monitoren + USB muis/toetsenbord makkelijk te kunnen gebruiken tussen 2 diverse systemen.
Beide monitoren zitten nu aangesloten met DP kabels naar de PC.
Beide schermen hebben nog beschikbare HDMI poorten beschikbaar. Muis en Toetsenbord lopen via USB naar de PC.
Ik zoek nu dus een manier om ook mijn MacBook Air M5 makkelijk (via de USB-C poorten) aan te sluiten op dezelfde monitoren en toetsenbord/muis en eigenlijk het liefst ook meteen PD om de MacBook op te laden.
Ga je google'n dan is de meest voor de hand liggende optie een KVM, die zijn er in 100 verschillende varianten van 100 verschillende merken met 100 verschillende prijsklassen.... en daar loop ik "vast".
- Is een KVM nu de beste manier om voor elkaar te krijgen wat ik wil?
- Is de extra latency merkbaar? voor het office werk niet zo van belang, maar ik vind het toch zonde om een dikke Gaming PC te hebben staan waar ik niet het volledige uit kan halen.
- Zo ja, zit er veel verschil tussen diverse merken en prijsklassen?
- Zijn er mensen met een (soortgelijke) setup die aanbevelingen hebben?
Mocht ik nog details / specificaties over het hoofd hebben gezien, vraag het gerust even!