Mijn vraag:
Ik wil voor een kookgroep vijf draden trekken vanaf de meterkast naar de keuken (Loze leiding aanwezig,
). Ca 15m.
Er komt een lichte kookplaat 3500W, die best nog op 1 Fase zou kunnen maar de kookplaat is nog niet gekocht en zou zomaar een zwaardere kunnen worden.
Koken is geen hobby van hem en hij zal maximaal twee kookzones in gebruik hebben. (Er zijn kookplaten met twee zones….)
Een perilexsteker heeft een snoer met 1,5 mm2 maar kan ik ook de VD draden van 1,5mm2 nemen of liever 2,5mm2?
Er ligt gelukkig een 19mm buis. Dat scheelt weer. (5x1.5mm kabel past al helemaal niet)
Hoe knoop ik het beste vijf draden aan één trekveer?
En hoe hou ik de groepen apart. Ik heb maar vier kleuren VD gevonden: Bruin, blauw, zwart en geel-groen.
Een tapeje schuift eraf tijdens het trekken vrees ik.
Iemand tips?
Relevante software en hardware die ik gebruik
DuckDuckGo
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zoekactie levert verschillende antwoorden op....
Hopelijk hier wat meer concencus.
Ik wil voor een kookgroep vijf draden trekken vanaf de meterkast naar de keuken (Loze leiding aanwezig,
Er komt een lichte kookplaat 3500W, die best nog op 1 Fase zou kunnen maar de kookplaat is nog niet gekocht en zou zomaar een zwaardere kunnen worden.
Koken is geen hobby van hem en hij zal maximaal twee kookzones in gebruik hebben. (Er zijn kookplaten met twee zones….)
Een perilexsteker heeft een snoer met 1,5 mm2 maar kan ik ook de VD draden van 1,5mm2 nemen of liever 2,5mm2?
Er ligt gelukkig een 19mm buis. Dat scheelt weer. (5x1.5mm kabel past al helemaal niet)
Hoe knoop ik het beste vijf draden aan één trekveer?
En hoe hou ik de groepen apart. Ik heb maar vier kleuren VD gevonden: Bruin, blauw, zwart en geel-groen.
Een tapeje schuift eraf tijdens het trekken vrees ik.
Iemand tips?
Relevante software en hardware die ik gebruik
DuckDuckGo
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zoekactie levert verschillende antwoorden op....
Hopelijk hier wat meer concencus.
"What do you get if you multiply six by nine..."