• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/knqe2DIlEmCTGUwcXk0NSEqQg1Y=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/zyyozyFQuSFvkRNvfX3s38Oc.png?f=user_large

​Control Resonant, het vervolg op de veelgeprezen actiegame Control (2019) van ontwikkelaar Remedy Entertainment!

​📄 Algemene Informatie:

Ontwikkelaar: Remedy Entertainment
Uitgever: 505 Games
Genre: Actie-RPG / Third-Person Shooter
Releasedatum: digitaal: 24 september 2026, disc: 15 oktober 2026
Platformen: PC (Steam / Epic Games Store), PlayStation 5, Xbox Series X|S, NVIDIA GeForce NOW (Mac-versie volgt later in 2026)

​🏙️ Waar gaat Control Resonant over?

​Waar het eerste deel zich afspeelde in het claustrofobische kantoorgebouw The Oldest House, verplaatst Control Resonant de actie naar de buitenwereld.

Hoofdpersoon: Je speelt dit keer niet als Jesse Faden, maar als haar broer Dylan Faden.

Setting: Dylan verkent een vervormd, paranormaal Manhattan (New York) dat is overgenomen door buitenaardse entiteiten en paranormale dreigingen.

Het Verhaal: Dylan wordt door het Federal Bureau of Control (FBC) vrijgelaten om te helpen de catastrofe in de stad in te dammen. Terwijl hij strijdt om zijn menselijkheid te behouden, gaat hij op zoek naar zijn vermiste zus Jesse.

Gameplay: De game beweegt meer richting een Actie-RPG met een sterke focus op melee combat. Dylan vecht met de Aberrant (een paranormaal, van vorm veranderend wapen) gecombineerd met zijn eigen krachten.

​🛒 Uitvoeringen & Prijzen

​Standard Edition (€ 59,99)
- Bevat de basisgame.

Digital Deluxe Edition (€ 69,99)
- Basisgame + 48 uur Early Access (PS5-exclusief, vanaf 22 september)
- AWE Mission Outfit & Resonant Surge wapenskins
- Digitaal Artbook & Originele Soundtrack
- ​In-game Starter Resource Bundle

​Steelbook Edition (€ 69,99)
- Fysieke game op disc/card
- Metalen Steelbook case
- Fine Art Prints & Key Art Poster

​Pre-order Bonussen:
​Alle platformen: Hiss Corruption Outfit + Pickpocket's Tool Artifact
PS5-exclusief: Extra Occult Outfit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/klZDbUj_SUaUSslq-Rx_KJD1Eew=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k1X6zK8VukbZZRLFUu5VJm1Q.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door DM89 op 21-09-2026 15:41 ]

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:48

Wom

Heb een beetje de reviews proberen te ontwijken, maar her en der toch wat meegekregen. De eerste Control met veel plezier gespeeld. De extraction shooter kon mij niet zo bekoren. Maar Resonant, met een grotere focus op actie en de abilities, is wel in mijn straatje. Vorige week mijzelf weer up to date gebracht met het verhaal, dus ik ben er klaar voor.

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:45
Ik zag dat er nog een topic was voor Control: Resonant, dus bij deze 🙂

Ik heb veel plezier gehad met het eerste deel, dus deel 2 dan ook zonder twijfel gekocht. Ik koop spellen bij voorkeur op disc zolang het nog kan maar Resonant komt pas 15 oktober beschikbaar op disc dus voor deze keer maar digitaal gekocht en gekozen voor de deluxe edition dus morgen vanaf 16:00 kan ik beginnen. Ben erg benieuwd, 😁

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik heb net Alan Wake 2 uitgespeeld, dus ben wel weer klaar voor een nieuw avontuur. Ik heb Control ook gespeeld jaren geleden en vond dat een erg bijzondere game. Hoe Alan Wake daar ook in het verhaal past is heel interessant gedaan, dus maar een keertje de volle mep voor een game neerleggen en een pre-order geplaatst. Ik heb opzich alle vertrouwen in Remedy. Ik ben benieuwd!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:23

Wildfire

Joy to the world!

Afgelopen week voor €49 de Digital Deluxe Edition gekocht via een bepaalde CD keys website (ik ga niet zeggen welke, ook niet via DM, aangezien dit een beetje een schemergebied is). Scheelt toch weer €20, het leven is al duur genoeg.

De preload staat klaar, Steam mag vannacht de boel lekker ontgrendelen. Jammer genoeg vandaag avonddienst, zal zaterdag pas echt aan spelen toekomen. Ik heb goede hoop op een prima game. De eerste Control heb ik me echt uitstekend mee vermaakt.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe