De vakantie heeft alweer heimwee naar mij
We doen A/B-test bij Tweakers, wat betekent dat we meerdere koppen uitproberen. Degene die het beste presteert, wordt het uiteindelijk. En dat is deze dus geworden.
Dus hoe meer onlogisch een titel, hoe meer er geklikt wordt. Kwantiteit boven kwaliteit.EvelineM schreef op maandag 21 september 2026 @ 14:32:
We doen A/B-test bij Tweakers, wat betekent dat we meerdere koppen uitproberen. Degene die het beste presteert, wordt het uiteindelijk. En dat is deze dus geworden.
Het is maar net wat je belangrijk vindt inderdaad.
Wat is er onlogisch aan de titel? We benoemen het feit en welk gevolg dat feit heeft.
Ik vond deze titel ook lezen als een enorme sell-out naar de marketing van Anthropic. Het is een probleem dat ze zelf hebben gecreëerd en al een jaar / maanden geleden hadden kunnen oplossen. Nu ze dat eindelijk doen gebruikt Tweakers zeer positieve bewoordingen ("omarmt " / "minder dubbel werk").
Maar wel dank voor de helderheid wat betreft dat Tweakers automatisch clickbait-titels A/B-test. Dat had ik nog niet eerder begrepen.
Maar wel dank voor de helderheid wat betreft dat Tweakers automatisch clickbait-titels A/B-test. Dat had ik nog niet eerder begrepen.
"Omarmt" is een geladen werkwoord. Daar viel ik ook over.
Het suggereert enthousiasme of een strategische koerswijziging, terwijl het feitelijk om een terugvaloptie gaat: Agents.md wordt alleen gelezen als er geen Claude.md is. Dat is eerder een pragmatische concessie dan een omarming.
Het suggereert enthousiasme of een strategische koerswijziging, terwijl het feitelijk om een terugvaloptie gaat: Agents.md wordt alleen gelezen als er geen Claude.md is. Dat is eerder een pragmatische concessie dan een omarming.
Als je het The Register-artikel leest, dan begrijp je het sentiment van iedereen die hier mee te maken heeft: Anthrophic stopt eindelijk met stonewallen / tegenwerken zodat men maar één agent file hoeven bij te houden. En niet zoals Tweakers het lijkt te stellen in de titel, namelijk: Anthrophic maakt innovatie / verbetering die tijd bespaart.Marger schreef op maandag 21 september 2026 @ 14:39:
Wat is er onlogisch aan de titel? We benoemen het feit en welk gevolg dat feit heeft.
Uit The Register: "The popularity of Claude Code has given Anthropic the latitude to insist" / "the company has decided there's nothing to be gained from continued specification separatism". Ofwel: marktleider probeert weg te komen met asociaal gedrag, maar dat is mislukt. Niets van die nuance in het Tweakers-artikel.
[ Voor 22% gewijzigd door Aftansert op 21-09-2026 14:55 ]
"Claude Code omarmt Agents.md" -> "minder dubbel werk voor ontwikkelaars"Marger schreef op maandag 21 september 2026 @ 14:39:
Dit is exact hoe Github Copilot zijn commit messages schrijft. "random action" -> "zelfbedachte drogreden". Bijvoorbeeld "Renamed variables to improve application performance"
Hier gebeurt hetzelfde: "Claude Code omarmt Agents.md" beschrijft het feit. "Minder dubbel werk voor ontwikkelaars" is een verondersteld gevolg en geen logische tweede helft van de titel.
Onze titel was puur feitelijk bedoeld. Ik vind 'omarmen' niet uitdragen dat het van harte gebeurt, wel dat Antropic nu een draai heeft gemaakt.
Maar ik maak hieruit op dat dat bij sommige lezers anders ligt en dat 'voor' dan gelezen wordt als 'met als doel' in plaats van 'met als gevolg'.
Omdat wij die verwarring ook niet gewenst vinden, heb ik de kop aangepast naar de variant 'Claude Code krijgt ondersteuning voor instructiebestand Agents.md'.
Maar ik maak hieruit op dat dat bij sommige lezers anders ligt en dat 'voor' dan gelezen wordt als 'met als doel' in plaats van 'met als gevolg'.
Omdat wij die verwarring ook niet gewenst vinden, heb ik de kop aangepast naar de variant 'Claude Code krijgt ondersteuning voor instructiebestand Agents.md'.
@Marger, ik heb het al eerder aangegeven; ik vind het steeds wijzigen van de titels altijd erg vervelend, omdat ik namelijk steeds artikels die ik al gelezen heb, weer als ongelezen terugzie met een andere titel. Uiteraard vooral omdat de URL ook daadwerkelijk verandert. Daardoor kan de browser niet zien dat ik de URL al bezocht heb.
Mogelijk dat jullie hier rekening mee kunnen houden. Óf server-side bijhouden wat ik al bezocht heb en daarmee een indicatie op de frontpage tonen zodat ik niet nog een keer hoef te klikken.
Mogelijk dat jullie hier rekening mee kunnen houden. Óf server-side bijhouden wat ik al bezocht heb en daarmee een indicatie op de frontpage tonen zodat ik niet nog een keer hoef te klikken.
Je post vaak in MF dus volgens mij weet je prima dat dit een feature request is waar je naar kunt vragen en dat we hier als redactie niets mee kunnenRoom42 schreef op maandag 21 september 2026 @ 15:05:
@Marger, ik heb het al eerder aangegeven; ik vind het steeds wijzigen van de titels altijd erg vervelend, omdat ik namelijk steeds artikels die ik al gelezen heb, weer als ongelezen terugzie met een andere titel. Uiteraard vooral omdat de URL ook daadwerkelijk verandert. Daardoor kan de browser niet zien dat ik de URL al bezocht heb.
Mogen wij u enkele vragen stellen over hoe u deze handtekening ervaren hebt?
Ik zal er een MF-R van makan
Clickbait by design?EvelineM schreef op maandag 21 september 2026 @ 14:32:
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Goed, de counter voor het aantal keren dat het woord 'clickbait' is gebruikt, meestal zonder verdere onderbouwing, staat naar mijn mening weer veel te hoog en dat betekent dat ik dit topic ga sluiten. De auteur en eindredacteur hebben inhoudelijk gereageerd.
Mogen wij u enkele vragen stellen over hoe u deze handtekening ervaren hebt?
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()