Vraag

• Uhmazing
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19:37
Goedemiddag,

Eind oktober loopt ons energiecontract af en helaas ben ik aan de late kant om te kijken naar een nieuw contract.

Gasverbruik is ongeveer 700-750 m3 per jaar.
Bij GreenChoice kan ik afsluiten voor 1 jaar vast: 1,676 per m3, 98,28 vaste kosten per jaar en €150 cashback.

Ik vraag me af wat ik het beste kan doen. Bovenstaande afsluiten of kiezen voor dynamisch?
Zou iemand mij hierin de goede richting op kunnen sturen?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:49

BIM

Nothing interesting

Ik heb geen glazen bol (niemand). De afgelopen weken was mijn (dynamische) gasprijs rond de 1.70 per m3 (en wij krijgen geen cashback). Hij is de afgelopen maanden alleen maar gestegen door alle onrust, oorlogen, slecht gevulde reserves (van 1.30 naar 1.75). Stoppen de oorlogen zal de prijs vast wat dalen, maarja...

Je kunt de dynamische gasprijzen gratis downloaden op jeroen.nl en zelf een onderbouwd besluit nemen.

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Andere optie is nog een variabel of variabel model contract van Energiek.nl (https://www.energiek.nl/modelcontract). Tarief van variabel is nu € 1,45279 maar kan elke maand wijzigen. Tarief van variabel model contract is nu € 1,59799 en staat 3 maanden vast vanaf 1 oktober. Je kan daar ook snel weer vanaf.

Voor dynamisch is er nu de aanbieding van Mega via het consumentenbond energie collectief. (https://www.consumentenbo.../energiecollectief-aanbod) Relatief lage inkoopvergoeding van € 0,07170 maar geen maandelijkse vaste kosten en een bonus van €100 voor een jaar maar pro rata per maand als je niet een jaar blijft.

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:00
Ik zou in ieder geval zolang je variabel goedkoper af ben in de winter variabel aanhouden. Ik moet 1 januari aan een nieuw contract maar zoals het er nu uit ziet hou ik wel variabel aan totdat de prijzen weer een beetje normaal doen want jezelf vast pinnen op een duur contact lijk mij niet erg slim nu het gat in prijzen zo groot is. Ik denk dat ik in het voorjaar als de verwarmingen weer uit gaan weer ga kijken voor een kort vast contract.