Vraag

• Henk Meijerink
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 12:19
Ik heb op dit moment de HYXI Halo, basis versie 3 kW.
Gebruik de Chint P1 meter.
Heb 10 zonnepanelen 330 Wp met een SolarEdge omvormer.
Heb een dynamisch energiecontract (alleen stroom) bij Frank Energie.

Overweeg om een extra batterij(en) aan te schaffen.

Voor ik dat doe heb ik echter wat vragen:
  1. Op dit moment ingesteld op AI-gestuurd, is dat de beste optie?
  2. Kan ik het systeem ook zo instellen dat het alleen geladen wordt met “overtollig” stroom van de zonnepanelen?
  3. Heb mijn installatie ook aangemeld bij Frank Energie, echter (nog) niet in de HYXI app ingesteld. Is het verstandig om dat wel te doen en wat is het eventuele voordeel van aansturing door Frank?
  4. Ik zie nu in de HYXI app niet wat de opbrengst is van mijn zonnepanelen (alleen in de SolarEdge app) en HYXI houdt daar geen rekening mee. Is het verstandig/mogelijk om een meter te plaatsen in de AC-levering van de SolarEdge omvormer en te koppelen aan de HYXI app? Wordt daar dan in de HYXI app rekening mee gehouden?
  5. Ben nu ingesteld op AI-gestuurd en zie dat de prijzen voor inkoop en verkoop in de app gelijk zijn. Er wordt bijv. 's nachts ingekocht om in de morgen te gebruiken als de prijzen hoger zijn. Echter, vanaf 01-01-2027 stopt de salderingsregeling en is de verkooprijs straks een stuk lager (ca. 10 cent) dan de inkoopprijs. Wordt daar door de AI rekening mee gehouden, of moet ik dat ergens instellen?
Hopelijk kan iemand mij hier duidelijkheid over verschaffen!

Alle reacties

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:30
Hi @Henk Meijerink Ik zag dat je ondertussen ook in het algemene Hyxi topic hebt gepost. Wellicht handig deze post te verwijderen

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1