Duur aanvragen 3 fase aansluiting

Pagina: 1
Acties:
  • 318 views

Vraag

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:11
Ik voornemens een andere woning te kopen. Nu heb ik het netjes voor elkaar 3 fase aansluiting etc. maar in de nieuwe woning is dit er nog niet. Iedereen weet dat vanaf 1 juli je niet meer zomaar een 3 fase aansluiting krijgt.

Is er een tweaker die na 1 juli een 3 fase systeem heeft aangevraagd (dit geval Liander omg. Friesland) die dit nog wel voor elkaar heeft gekregen? Op de website lees ik lange wachttijden maar ik vraag me af of dit in de praktijk ook daadwerkelijk zo is.

Liander zelf geeft natuurlijk aan dat ze dit niet kunnen aangeven en dat ik gewoon het proces moet starten en kijken wanneer ik aan de de beurt ben. Maar ik heb het huis nog niet en ben liever een beetje voorbereid waar ik rekening mee moet gaan houden.

Alle reacties

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09:33
hhoekstra schreef op maandag 21 september 2026 @ 08:03:
Liander zelf geeft natuurlijk aan dat ze dit niet kunnen aangeven en dat ik gewoon het proces moet starten en kijken wanneer ik aan de de beurt ben. Maar ik heb het huis nog niet en ben liever een beetje voorbereid waar ik rekening mee moet gaan houden.
Ze kunnen het niet aangeven of je snel geholpen kan worden. Het ligt aan de beschikbare capaciteit in het trafohuisje (MSR) en de beschikbaarheid van monteurs. Dat je denkt: Ik moet er nu rekening mee houden dus ik moet het exact weten kan in de huidige tijd niet. Daar heeft iedereen last van. Daarom is bij industrie en kantoren percelen met een huidige "zware" aansluiting erg gewild. Dan heb je niet die onzekerheid.

Kijk liever nu wat je aan vermogen nodig hebt. Kan je daar zonder problemen mee vooruit als je nog geen 3fase aansluiting hebt? Is de huidige aansluiting 25A / 35A of 40A. Kijk wat je daar voor nu wat mee kan dus welk maximaal vermogen kan je gebruiken? Vraag de wijzing in de tussentijd aan. Als je geluk hebt heb je geen "vertraging" anders is het wachten.

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:31
ik zou er rekening mee houden dat het wel eens 1 of 2 jaar kan duren. Liander komt hier over 18 maanden pas langs om bijv. mijn gasaansluiting weg te halen. Ze zitten nogal vol qua planning lijkt het.

Of dat erg is moet je zelf bepalen. Ik zou het zelf wel jammer vinden maar niet onoverkomelijk. Gewoon een tijdje wat meer oppassen met wat je doet/wanneer.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
De aanvraag inschieten en afwachten. Er is ook niet echt iets als "voor elkaar krijgen" het is gewoon wat het is. sommige mensen zijn iets sneller of langzamer aan de beurt om aanwijsbare of niet aanwijsbare redenen. maar je hebt er zelf geen invloed op, dat hangt af van je huis, het personeel etc. Ervaringen van andere hebben dus ook weinig zin, dan moet het je buurman zijn en zelfs dan kan je er geen peil op trekken.

Daarom sluit ik het topic ook, want je kan gewoon geen antwoord krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door twain4me op 21-09-2026 09:52 ]

Dit topic is gesloten.