Home assistent voor dummies

Pagina: 1
Acties:
  • 538 views

Vraag

• erk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:48
Mijn vraag

Kunt een handleiding voor dummies zoals ik., Het is me gelukt om het op een raspberry pi te laten draaien maar ook laten crashen omdat ik de code aanpastte. Ik heb mijn lampen draaien. Ik zou graag ook een stapje verder willen in een smarthome. Maar wat dat is is nog de vraag. Mijn systeem bestaat uit zigbee omdat dat goedkoper is dan matter.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Homeassistent op rasberry pi 4 1 GB geheugen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik wil graag van de cameras een foto bij de mail maar dat resulteeerde dat homeassistent in de noodloop kwam En ik heb een backup de image terug gezet en opnieuw ingesteld.

Alle reacties

• evmmb
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:07
*knip* dit forumdeel is voor feedback aan de redactie, niet voor technische discussie.

[ Voor 85% gewijzigd door Gonadan op 21-09-2026 07:59 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:41

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@erk het is mij niet geheel duidelijk of je nu zuiver een vraag hebt voor de redactie om handleidingen voor beginners te maken, of dat je direct hulp zoekt voor je vraag.

Het eerste is hier een valide vraag en kan de redactie zelf beantwoorden, dus ik laat het topic nog even staan.

Is je doel direct advies voor je hulpvraag dan zal je dat in Smarthome moeten plaatsen. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• erk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:48
Geen idee hoe je dat doet.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
De vraag is. Heb je een vraag voor de redactie of heb je een vraag voor mensen op het forum?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
  1. Ga naar Smarthome
  2. klik 'Nieuw topic'
  3. Laat het type op "Ik wil een vraag stellen" staan.
  4. Geef het topic een goede, omschrijvende titel (dan klikken de juiste mensen op je topic).
  5. Vul alle velden duidelijk en volledig in door de "..." te vervangen met jouw antwoord.
  6. Klik op "Toon voorbeeld" om je te plaatsen topic nog eens goed door te lezen en aan te vullen of corrigeren, waar nodig. Deze stap is essentieel voor een succesvol topic.
  7. Klik nu op "Plaats topic" om je topic definitief aan te maken.
Goed om te weten is dat je ook na het plaatsen van je topic, deze nog kan bewerken door op 'wijzigen' te klikken.

[ Voor 27% gewijzigd door Room42 op 24-09-2026 18:00 ]

De vakantie heeft alweer heimwee naar mij

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik denk dat het bericht meer iets is voor Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5 ;)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja, prima, maar dan wel een zoekopdracht in dat topic. ;)

De vakantie heeft alweer heimwee naar mij

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zie bovengenoemde berichten. Ik ga dit topic dus sluiten met een verwijzing naar het hiervoor bedoelde topic. Maar voor je daar post is het wel handig om eerst even zelf onderzoek te doen, want hier is veel informatie over te vinden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.