• Phaeton
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-03 21:11
Hallo allemaal :)

Ik ga over een 2 maanden voor een half jaar a een jaar naar australie.
Ik wil daar wat gaan rondtrekken en werken en ik vroeg me af of het makkelijk is om een palmtop mee te nemen.
Ik moet daar namelijk mijn nederlandse (email)adressen hebben, een soort dagboek kunnen bijhouden, emailen en wat te doen hebben (lees in het vliegtuig spelletjes spelen enzo).
Nou heb ik net de previeuw op tweakers gelezen van de palm m125, die leek me hier perfect geschikt voor, klein, veel geheugen en niet duur (hoop ik).

Dus wat ik van jullie wil weten:

1 is het slim om een palmtop mee te nemen of is een dagboek+agenda+adressenboek net zo makkelijk?

2 Is zo'n palmtop handig om mee te emailen of is dat een niet zo goed alternatief?

3 is het invoeren dmv grafitie geschikt om een verhaaltje in mijn "dagboek" te knallen of werkt het niet zo fijn?

4 hebben jullie nog andere tips ivm palmtop oid?

5 Is er een programmatje wat je als dagboekprog. voor je palm kan gebruiken?

nou alvast bedankt voor de info....

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-03 17:19

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik gebruik mijn Palm ook als dagboek en dat gaat uitstekend.
Ik ben zelf niet zo'n fan van dat graffiti maar het On-Screen toetsenbord typed voor mij snel genoeg.

Ik denk dat je op deze URL
http://palmgear.com/software/showsoftware.cfm?sid=69743020010922063443&prodID=10201
Kan zien dat er uitgebreide dagboeken zijn voor de palm.

Ik gebruik zelf een freeware variant:
http://palmgear.com/software/showsoftware.cfm?sid=69743020010922063443&prodID=23935

Voor email zal de Palm ook reuze geschikt zijn, ookal gebruik'k em daar zelf niet voor.

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-03 16:05
Je kan gewoon eudora installen. Ik geloof dat je er dan ook een browsertje bij krijgt.
En eenvoudig via je infrarood van je mobiel je email ophalen.

Verwijderd

Kan je wel doen denk ik, ik weet niet waar je heen gaat maar als je een tijdje door de outback denkt te gaan zal je daar niet altijd stroom hebben om dat ding op te laden, en *ALLES* en echt *ALLES* zit onder het zand daar dus iets van 'n bescherm hoesje kan ook geen kwaad denk ik.. veel plezier ;)

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-03 17:19

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Opladen?
Koop gewoon 1 op 2 aaa's.
Dan kan je een sixpack AAA'tjes meenemen en heb je zat stroom voor een jaar of 2.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:38

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Op zaterdag 22 september 2001 14:14 schreef Yarvieh het volgende:
Kan je wel doen denk ik, ik weet niet waar je heen gaat maar als je een tijdje door de outback denkt te gaan zal je daar niet altijd stroom hebben om dat ding op te laden, en *ALLES* en echt *ALLES* zit onder het zand daar dus iets van 'n bescherm hoesje kan ook geen kwaad denk ik.. veel plezier ;)
Geen stroom, al die motelletjes hebben gewoon stroom hoor.
En het zand valt ook wel mee als je niet over de grond ligt te rollen :Y)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Op zaterdag 22 september 2001 16:37 schreef Gizz het volgende:
Geen stroom, al die motelletjes hebben gewoon stroom hoor.
En het zand valt ook wel mee als je niet over de grond ligt te rollen :Y)
Motelletjes? wat is dat nu voor luxe vakantie!? wat is er mis met een tent?! :? Ik heb zelf helaas maar een maandje aus gedaan maar kamperen in de outback was toch wel erg leuk nu waren de motelletjes en motelletjes in de "steden" ook wel kewl maar de outback was echt weird, ik bedoel je tentje opzetten naast de startbaan van het vliegveld, waar de barman tevens burgemeester is waar maak je dat nog mee?!aussie rocks!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Op zaterdag 22 september 2001 16:45 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Motelletjes? wat is dat nu voor luxe vakantie!? wat is er mis met een tent?! :? Ik heb zelf helaas maar een maandje aus gedaan maar kamperen in de outback was toch wel erg leuk nu waren de motelletjes en motelletjes in de "steden" ook wel kewl maar de outback was echt weird, ik bedoel je tentje opzetten naast de startbaan van het vliegveld, waar de barman tevens burgemeester is waar maak je dat nog mee?!aussie rocks!
Wat er mis is met een tent, nou mijn ouders wilden niet elke avond een tent opzetten en in een koud tentje liggen denk ik met 2 kindjes die steeds ruzie hebben met elkaar :P (ik was 13, mijn zus 11)
Niet dat die motelletjes en jeugherbergjes zo luxe zijn hoor, of je moet van kuilen in je bed houden ;)

Maar ff ontopic:

Ik kan redelijk snel schrijven in graffiti en nog sneller als ik on-screen kbtje gebruik. Je kan trouwens ook opklapbare kb's kopen die opgeklapt ongeveer even groot zijn als je palm.
Stroom: Mijn ouders die af en toe iets op hun palmpje doen, halen 2 maanden op 1 setje batterijen. Ik zelf gebruik hem de hele dag door, gamen, huiswerk opschrijven, websites lezen etc. en haal een maandje met mijn batterijen.

Ik type straks nog wel wat maar ik moet nu eten ;)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik weet de prijs van die m125 niet, maar als die veel hoger ligt dan die van de 105 dan zou ik die 105 kopen, want om een dagboek en dergelijke bij te houden heb je niet perse een cpu nodig die 2x zo snel is :)

Als je helemaal goedkoop uit wil zijn zou ik een 2e hands m100 (of andere 2 MB versie) kopen.

Ik heb zelf de m100 en ik heb genoeg aan die 2 MB. Ik heb behoorlijk wat spelletjes, al mijn huiswerk staat er in, avantgo erop etc, en ik heb nog een 25% van mijn memory over.

Maar als je een nieuwe palm gaat kopen is het prijs verschil tussen 2 MB en 8 MB niet echt groot, dan zou ik wel 8 MB nemen :Y)

• Phaeton
okay dan, hier heb ik wat aan :)

ik denk dat ik het maar ga doen, het zal de m125 worden (met een hoes want ik ga natuurlijk als die kans zich voor doet door het zand rollen :P ;)) als die ten minste hier op tijd verkrijgbaar is.
Ik kies voor deze vooral om de proc. en het geheugen want ik weet dat ik het met gameboy spellen e.d. snel vol ga maken :)

iemand nog tips, op en aanmerkingen???

• Jasper
Op zondag 23 september 2001 03:10 schreef Harry B het volgende:
iemand nog tips, op en aanmerkingen???
Ja een tip. Plak de sticker met daarop het overzicht van het graffiti-handwriting ding _niet_ op je palm..
Na een halve dag baal je daar enorm van, omdat het erg makkelijk onder de knie te krijgen is.

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-03 12:22

Wiebbe

<none />

zorg ervoor dat je of een laptop hebt ofzo,
of ooit een pc in de buurt, hebs som wel eens,
dat je een proggie opstart, boem ding uit, oppeen alles weg. was errrrrrrug irri. dus vaak hotsyncen :P
en ook niet batterijen eruithalen als die vastloopt..
ook alles weg :P

Oh noes.. No more TreinTijden :(

• Phaeton
is dat zo?
ik dacht altijd dat als je de batt. eruit haalt je data wel bewaard bleef.
en is zo'n palm echt zo'n dataverliezer?

ik ga nl geen laptop meenemen, want als ik dat doe hoef ik ook geen palm mee te nemen...

• Jasper
Ja, dat scheelt per palm een beetje lijkt wel.
Ik ben nog nooit mijn shit kwijt geraakt, maar vrienden wel meer dan 1x. Beetje apart.

• Phaeton
jah, idd, zou dat door softwarekeuzes zijn?
misschien dat een palm niet zo goed met gameboy emulators om kan gaan en dat het daarom wat instabiel word?

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Als je de batterijen niet binnen 1 minuut vervangt is je memory leeg.
En zelfs met alleen de standaard software bestaat altijd de kans dat hij zo erg vastloopt dat alleen een hard reset helpt --> ook alles gewist.

Ik zou zeker niet een half jaar niet hotsyncen en maar hopen dat ie blijft draaien :{

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03 21:14
is een handspring visor met backupmodule niks voor je?

• Phaeton
ja, misschien wel, maar als ik nou een geheugen module of compactflashcard zou kopen, zouden mijn gegevens dan ook gewist zijn na een minuut?
ik hoop en denk eigenljik van niet...
iemand met een m50x die het weet?

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Op dinsdag 25 september 2001 01:47 schreef Harry B het volgende:
ja, misschien wel, maar als ik nou een geheugen module of compactflashcard zou kopen, zouden mijn gegevens dan ook gewist zijn na een minuut?
ik hoop en denk eigenljik van niet...
iemand met een m50x die het weet?
Dat zou idd wel een oplossing zijn, had ik ff niet aan gedacht :)

Data blijft er idd gewoon opstaan als je hem uit je palm trekt.

Pagina: 1