Mijn vraag
...Daar ik geen enkele ervaring heb met programeren en of yaml ( configuration.yaml )wil ik even op zeker spelen, hopelijk kan iemand mij helpen.Het betreft een aanpassing voor volgende integratie : RainerStaude/hass-becker-component-plus-pybecker: A native home assistant component to control becker RF shutters with a Becker Centronic USB Stick.
Nu moet ik de configuration.yaml aanpassen voor die nieuwe integratie en dat stukje yaml begint hetzelfde als een ander stukje dat er al stond, met het woordje cover:
Dit staat er tot nu :
[code]
En indien fout, hoe los ik het op zonder ergens anders problemen te veroorzaken.
Alvast bedankt voor de hulp
Relevante software en hardware die ik gebruik
...Home assistant op Raspberry pi5
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...niet echt iets geprobeerd tot nu, bang dat ik het boeltje verpruts
...Daar ik geen enkele ervaring heb met programeren en of yaml ( configuration.yaml )wil ik even op zeker spelen, hopelijk kan iemand mij helpen.Het betreft een aanpassing voor volgende integratie : RainerStaude/hass-becker-component-plus-pybecker: A native home assistant component to control becker RF shutters with a Becker Centronic USB Stick.
Nu moet ik de configuration.yaml aanpassen voor die nieuwe integratie en dat stukje yaml begint hetzelfde als een ander stukje dat er al stond, met het woordje cover:
Dit staat er tot nu :
[code]
YAML:
En dit zou er bij moeten komen :1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| # Loads default set of integrations. Do not remove. default_config: # Load frontend themes from the themes folder frontend: themes: !include_dir_merge_named themes automation: !include automations.yaml script: !include scripts.yaml scene: !include scenes.yaml cover: - platform: rpi_gpio relay_time: 1 invert_relay: false state_pull_mode: "UP" invert_state: true covers: - relay_pin: 17 state_pin: 27 name: "garagepoort" unique_id: "Remote garage" |
YAML:
Gaat dit fout ? of maakt het niet uit in configuration.yaml.1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| cover: - platform: becker covers: # Use unique names for each cover like kitchen, bedroom or living_room kitchen: friendly_name: "Kitchen Cover" # Becker Centronic USB stick provides up to five units (1-5) with up to seven (1-7) channels # Unit 1 - Channel 1 channel: "1" bedroom: friendly_name: "Bedroom Cover" # Unit 1 - Channel 2 channel: "2" living_room: friendly_name: "Living room Cover" # Use Unit 2 - Channel 1 channel: "2:1" |
En indien fout, hoe los ik het op zonder ergens anders problemen te veroorzaken.
Alvast bedankt voor de hulp
Relevante software en hardware die ik gebruik
...Home assistant op Raspberry pi5
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...niet echt iets geprobeerd tot nu, bang dat ik het boeltje verpruts
[ Voor 25% gewijzigd door vl_leo op 21-09-2026 07:44 ]