Quooker combi+ flex - Niet direct warm water

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BassieB
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Ik heb een quooker combi+ waarbij een mengventiel zorgt dat er eerst kokendwater gemengd wordt met het koude voorloopwater totdat het warm water van de CV komt. Nu werkt direct warm water niet. Het duurt lang voordat er warm water komt. Ik heb het huis onlangs gekocht dus ik weet niet hoe lang dit als is.

Het lijkt erop dat er geen kokend water gemengd wordt in het mengventiel. De slang vanuit de quooker naar het ventiel wordt wel heet, en kokend water tapt wel meteen via de kokendwaterknop. Ik heb het mengventiel al los gehad en de filters die op de aansluitingen zitten, schoongemaakt. Daar zat niet veel vuil tussen, maar het probleem is nog niet opgelost. Mengventiel ziet er verder ook goed uit. Geen vastzittende onderdelen ofzo.

Via hun zelfservice tool komt ook de suggestie om de flexslang te vervangen. Dit lijkt mij technisch niet echt logisch. Maar ze geven ook een testje op om lang kokend water te tappen en dan direct een glas koud water te vullen. Die mag niet lauw zijn. Als ik dit doe komt er wel eerst lauw water uit. Het zou het dus kunnen zijn, maar dat voelt voor mij niet logisch.

Ik heb een serviceaanvraag gedaan bij Quooker, maar dat duurt al even. Omdat ik het zelf eigenlijk ook wil snappen ben ik benieuwd of iemand nog suggesties heeft.

Windhoos Ryzen 7800x3d | rtx 5070TI gb | 32gb & Macbook Air m5 16gb & Iphone Air & Apple Watch ultra 3

Alle reacties

• Riesss
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:18
Ik heb geen direct antwoord op je vraag maar mijn ervaring met de normale Combi installatie bij ons in huis is precies omgekeerd. De kraan geeft eerst heet water en koelt dan af naar de gewenste temperatuur. In huis gebruiken wij een hydrofoor waarmee alles op 5bar staat.

Gezien bij jou de omgekeerde resultaten denk ik dat het ook eens handig is te kijken naar hoe de boiler gevuld wordt en of daar geen restricties zijn.

Mijn gevoel zegt dat de druk in de boiler niet gelijk is aan die van het water vanaf de koude zijde, daarom slecht mengt.

[ Voor 18% gewijzigd door Riesss op 20-09-2026 16:32 ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:10

franssie

Save the albatross

Dus de Quooker slang wordt gelijk warm. Dat gaat dus ergens naartoe, al is het weinig.
Maar zodra er warm water uit de kraan komt, is de waterleiding van de CV ketel dan ook al warm?

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:56

LauPro

Prof Mierenneuke®

Water neemt het pad van de minste weerstand. De kokendheetwaterfunctie krijgt direct heet water vanaf de boiler (zonder mengventiel). Dat deze heet blijft is dus correct.

De warmwaterfunctie is afhankelijk van dan de druk naar de boiler en het mengventiel. Het koude water moet eerst een terugslagklem door en dan de themostische klep om koudwater te mengen met kokendheetwater uit de boiler.

Bij te weinig waterdruk werkt dit niet goed.

Kan je een emmertest uitvoeren? Hoe lang duurt het vullen van een emmer 10L met koud water minder dan 30 seconden?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• BassieB
  • Nu online
Leuk en interessant deze nieuwe inzichten. Ik had nog niet aan druk gedacht. En het is zo dat ie soms na bijv 10 seconden opeens meer en warm water geeft. Is dat dan die terugslagklep? En waarom zit die er in?

anyway, ik ga morgen die emmer test eens doen.

Windhoos Ryzen 7800x3d | rtx 5070TI gb | 32gb & Macbook Air m5 16gb & Iphone Air & Apple Watch ultra 3

• BassieB
  • Nu online
franssie schreef op zondag 20 september 2026 @ 16:38:
Dus de Quooker slang wordt gelijk warm. Dat gaat dus ergens naartoe, al is het weinig.
Maar zodra er warm water uit de kraan komt, is de waterleiding van de CV ketel dan ook al warm?
Ja, de slang van de boiler naar het mengventiel wordt meteen warm. Het water uit de kraan wordt pas warm als de waterleiding vanaf de cv warm wordt. Het water uit de boiler wordt dus niet gemengd volgens mij.

• MijnCommentaar
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:16
haha in 30 seconden 10 liter ??? Nooit niet
Pagina: 1