Ex-Microsoft-medewerker vertelt verhaal achter beruchte…

Pagina: 1
Acties:

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-09 21:13
Artikel: .geek: Ex-Microsoft-medewerker vertelt verhaal achter beruchte Windows XP-act...
Auteur: @AverageNL

De foto van Bill Gates komt niet uit 2001. De 64bit versie van XP kwam een aantal jaar later.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Plummer doet zijn verhaal op sociale media.
Wel een beetje raar dat niet gewoon gezegd wordt "op X'.

Of zou er ook staan "doet zijn verhaal op televisie" als het ergens op tv vertoond was?

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12:06

AverageNL

Redacteur
job_h schreef op zondag 20 september 2026 @ 10:54:
Artikel: .geek: Ex-Microsoft-medewerker vertelt verhaal achter beruchte Windows XP-act...
Auteur: @AverageNL

De foto van Bill Gates komt niet uit 2001. De 64bit versie van XP kwam een aantal jaar later.
De uploader van deze foto zegt specifiek dat hij gemaakt is tijdens het launchevent in oktober 2001. Heb het nog even geverifieerd in een video van de keynote zelf, en de slide is daar echt te zien
Wolly schreef op zondag 20 september 2026 @ 11:13:
[...]

Wel een beetje raar dat niet gewoon gezegd wordt "op X'.

Of zou er ook staan "doet zijn verhaal op televisie" als het ergens op tv vertoond was?
Dit is bewust, omdat we ook nieuwsartikelen over het platform X zelf schrijven. Als we iedere keer "op X" als bron aandragen, dan zijn de artikelen over X zelf bijna niet meer terug te vinden via de zoekfunctie op onze site, omdat ze dan compleet worden ondergesneeuwd. Dat is vervelend voor bezoekers, en ook voor de redactie zelf bij het zoeken naar de "gerelateerde artikelen" die onder onze verhalen staan. Die voegen we namelijk handmatig toe

[ Voor 6% gewijzigd door AverageNL op 20-09-2026 13:26 ]

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-09 21:13
AverageNL schreef op zondag 20 september 2026 @ 13:22:
[...]

De uploader van deze foto zegt specifiek dat hij gemaakt is tijdens het launchevent in oktober 2001. Heb het nog even geverifieerd in een video van de keynote zelf, en de slide is daar echt te zien
Nou, ik kan niet anders dan zeggen: Prima gedaan dan!

Ik had gezien dat de 64bit versie in 2005 uit kwam, maar blijkbaar waren ze het in 2001 al aan het promoten. Excuses voor mijn incorrecte aanname.