Is een TE brede parkettegel fout in een kleine ruime?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ngiesberts
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 00:16
Na een lange zoektocht heb ik eindelijk een tegel gevonden die mij qua kleur en patroon aan staat, maar waar andere mooie tegels weer te licht waren of een te druk patroon hadden, heb ik vragen bij de afmetingen van de tegel die namelijk 26x160 cm is.

https://www.impermo.be/nl/interieur/inspiratie-per-ruimte/keuken/tilestone-essence-wood-2195?ref_inspiration=729#/reference-143700

Ze zijn breder dan de normale parkettegel die ik gewoonlijk rond de 15-20cm zie. In mijn living zal dit geen probleem gaan zijn, maar ik heb een kleine inkomhal (2,5 x 1,5m) en een klein toilet (2,5 x 0,8m) waar deze tegel dan ook doorloopt en dwars gaat liggen. Misschien ben ik er te hard over aan het nadenken maar ik lees ook dat een brede parkettegel de dimensies van een kleinere ruimte vreemd kan laten aanvoelen.

Heeft iemand hier een idee over of misschien een soortgelijke ervaring met een foto?

Alle reacties

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:58
Je denkt hier teveel over na, lijkt me prima.

Ik heb trouwens net keramisch parket laten leggen in mijn living woonkamer en ik had het idee dat de trend juist 30cm breed is tegenwoordig. 15cm is wel heel smal en ben ik ook nergens tegengekomen, heb zelf voor 20cm gekozen.

[ Voor 7% gewijzigd door Nopheros op 19-09-2026 17:24 ]

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:04
Ik heb er in mijn toliet juist voor gekozen om een afwijkende tegel te kiezen, geen hout motief maar iets anders daarnaast kwam dat met een tegel van 120x120 (wel op maat gezaagd) ook heel mooi uit. De rest is wel 30x120 houtlook. En ik zat eerst ook naar wat smallers te kijken maar ben blij dat ik dat niet gedaan heb.