Vraag

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een Zigbee-smartplug met vermogensmeting die goed werkt met Zigbee2MQTT. Ik heb de Aqara SP-P05D / Power Plug H2 EU (RGB) getest met een externe converter. Het probleem met deze stekker is dat er maar 1 attribuut is voor het aanpassen van de interval voor de vermogensmeting. Dat betekent dat als er geen energie wordt gebruikt de stekker ook elke 5-7, of welke interval je dan ook instelt, blijft pollen. Als je het attribuut dan aanpast naar 5 minuten wanneer er geen stroom wordt gebruikt, betekent het uiteindelijk dat je meting/data niet volledig zal zijn omdat hij constant een periode aan verbruik mist.

Als AI het goed heeft moet het mogelijk zijn met stekkers om die interval te verhogen zodra er daadwerkelijk stroom wordt gebruikt. Dat zou eigenlijk standaard moeten werken. Ik zou het daarnaast fijn vinden als de stekker rond is en de kleur wit heeft.

Wie kan mij adviseren over deze aanschaf?

Alle reacties

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:43
Is die interval het meten van het vermogen of het doorsturen van het gemeten vermogen?

De Aqara die je nu meet volgens aqara in real time, dus dan zou je geen verbruik missen tussen de intervallen.

Spel en typfouten voorbehouden

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
FredvZ schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 19:03:
Is die interval het meten van het vermogen of het doorsturen van het gemeten vermogen?

De Aqara die je nu meet volgens aqara in real time, dus dan zou je geen verbruik missen tussen de intervallen.
Beide. Misschien heeft het met Zigbee2MQTT te maken of met de beperkte functies in de Zigbee firmware tov Thread firmware. De Thread-firmware is ongeveer 400KB groter.