Alternatief (virtueel) telefoonnummer?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Xtremebase
  • Registratie: Mei 2019
  • Nu online
Mijn vraag
Om niet overal meer mijn telefoonnummer die mijn vrienden/kennissen weten, in te moeten vullen op sites en/of apps, wil ik een alternatief nummer hebben aanschaffen. Mede ook omdat er zo vaak data gelekt wordt. Helaas heb ik al zo nu en dan telefoontjes van Amazon of andere bandjes die afgespeeld worden.

Het gaat om het invullen van je telefoonnummer op websites/webshops/apps (bijvoorbeeld taxi apps op vakantie) en dergelijke.

Ik moet wel sms berichten binnen kunnnen krijgen. Data hoeft er niet op te zitten dat heb ik bij mijn huidige Sim al wel

Relevante software en hardware die ik gebruik
iPhone 14 Pro

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik denk dat ik 2 opties heb. Een eSIM abonnement aanschaffen of iets met VOIP? het is mij niet duidelijk of dat VOIP gemakkelijk kan als particulier. Ergens lijkt het me wel handig als je je nummer kunt beheren in een app? En je bent flexibeler?

Kosten spelen natuurlijk ook wel een rol. Hoe minder kosten hoe beter maar als iets een paar euro duurder is en daardoor beter dan is dat geen probleem.

Mocht hier al een topic over zijn dan hoor ik het ook graag. Ik heb wel gezocht maar kon het niet vinden.

Alle reacties

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik doe dit al jaren inderdaad. Bij elk account van bijvoorbeeld webshops die ik niet mijn echte telefoonnummer wil geven, geef ik het nummer van een prepaid sim die ik heb. Eenvoudige telefoon daarvoor liggen en klaar. Kost weinig en doet precies wat je voor ogen hebt.

• Xtremebase
  • Registratie: Mei 2019
  • Nu online
Ja maar met prepaid moet je geloof ik wel eens in de zoveel tijd bellen? Of in ieder geval opwaarderen zodat je nummer niet vervalt. Heel slecht maar het vervallen daardoor zou nog wel eens voor kunnen komen dan denk ik.

daarnaast moet het wel op mijn huidige telefoon parallel kunnen lopen. Laatst zat ik in het buitenland voor een taxi app te registreren. Dan wil jk geen aparte telefoon meenemen voor dat ene moment wat misschien wel of niet komt.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:15

Klippy

Still Game

Ik heb een tweede prepaid (e)SIM voor dit soort doeleinden al gebruik ik die vooral voor werk. Bij Simyo moet je één keer per 6 maanden kosten maken of opwaarderen. Dus een keer bellen of een SMS sturen is voldoende. Je beltegoed is verder onbeperkt, ik bel er soms ook wel mee als het zakelijk is, dus die eis haal ik wel en anders een SMSje naar mijn andere nummer sturen. Is de goedkoopste oplossing denk ik, maar als iemand een virtuele oplossing heeft ben ik ook geïnteresseerd, niet heel bekend met VOIP voor mobiel en SMS. Maar het lijkt me altijd duurder omdat je dan ook een uniek 06 nummer voor je gateway moet hebben.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO