Ik heb 1 pc met Windows 10 Pro en 3 nieuwe pc's met windows 11 Home. Ik heb op alle 4 pc's een shared folder ( een map gedeeld met iedereen met lees en schrijf rechten ) Deze gedeelde mappen wil op alle pc's benaderen in de windows verkenner. Alle pc's hebben lokale accounts zonder wachtwoorden. Op de windows 10 pc kan ik ze allemaal benaderen zonder problemen, maar op alle 3 windows 11 pc's krijg ik een inlogscherm waar ik een gebruikersnaam en wachtwoord moet invoeren.
Dit is wat ik al heb geprobeerd:
- op 2 verschillende manier delen. 1: Gewoon delen->Iedereen->Lezen/schrijven. 2: Geavanceerd delen->Machtingen->Volledig beheer
- geprobeerd met een gebruiker die ik extra heb aangemaakt ( lokale gebruiker, mét wachtwoord), en op de andere pc's hiermee aanmelden, maar wordt geweigerd )
- ethernet gecheckt, staat op particulier netwerk
Op elke willekeurige pc ouder dan windows 11 kan ik alles shared folders probleemloos benaderen, maar op een computer met windows 11 (home) helemaal niet. Ik heb hier geen machine met windows 11 pro, dus dat kan ik niet testen.
Heeft iemand een idee hoe ik op een windows 11 home computer een shared folder kan benaderen ?
Dit is wat ik al heb geprobeerd:
- op 2 verschillende manier delen. 1: Gewoon delen->Iedereen->Lezen/schrijven. 2: Geavanceerd delen->Machtingen->Volledig beheer
- geprobeerd met een gebruiker die ik extra heb aangemaakt ( lokale gebruiker, mét wachtwoord), en op de andere pc's hiermee aanmelden, maar wordt geweigerd )
- ethernet gecheckt, staat op particulier netwerk
Op elke willekeurige pc ouder dan windows 11 kan ik alles shared folders probleemloos benaderen, maar op een computer met windows 11 (home) helemaal niet. Ik heb hier geen machine met windows 11 pro, dus dat kan ik niet testen.
Heeft iemand een idee hoe ik op een windows 11 home computer een shared folder kan benaderen ?