Hoi allemaal,
Ik ga een tussenwand plaatsen om de slaapkamer te splitsen en loop tegen een uitdaging aan.
De radiator leidingen aan en afvoer lopen vlak langs de muur waar de tussenwand haaks op wordt gezet.
:strip_exif()/f/image/BFsoZPTrpA35q3pt4y9ALERs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pwOvZ1yj7EQ3GeCG6tTCCCxZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Om de gipsewand toch mooi aan te laten sluiten zoek ik een oplossing om een staander te plaatsen tegen de muur waarbij de radiator buis niet in de weg zit. Mijn idee is om in de staander die tegen de muur wordt bevestigd te voorzien van een inkeping zodat deze over de radiator leidingen heen kan vallen. Direct tegen deze staander wil ik een tweede staander schroeven voor de stevigheid en verdeling van de verticale krachten.
Hierbij boven en zij aanzicht van de situatie en oplossing.
:strip_exif()/f/image/DzaZcHz14k0O4k11V8Rfx0z6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WhmZyBGSUmw1mr9pOnvisnsk.jpg?f=fotoalbum_large)
Zijn er Tweakers met ervaring die kunnen vertellen of dit de juiste oplossing is of dat er een betere oplossing is?
Leidingen verleggen heeft niet de voorkeur. Vandaar dat ik opzoek met maar een oplossing in de constructie van de tussenwand.
Verdere informatie over de wand:
- Opbouw osb + gips (12 + 12,5)
- Houten frame van vuren 44x69
Ik ga een tussenwand plaatsen om de slaapkamer te splitsen en loop tegen een uitdaging aan.
De radiator leidingen aan en afvoer lopen vlak langs de muur waar de tussenwand haaks op wordt gezet.
:strip_exif()/f/image/BFsoZPTrpA35q3pt4y9ALERs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pwOvZ1yj7EQ3GeCG6tTCCCxZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Om de gipsewand toch mooi aan te laten sluiten zoek ik een oplossing om een staander te plaatsen tegen de muur waarbij de radiator buis niet in de weg zit. Mijn idee is om in de staander die tegen de muur wordt bevestigd te voorzien van een inkeping zodat deze over de radiator leidingen heen kan vallen. Direct tegen deze staander wil ik een tweede staander schroeven voor de stevigheid en verdeling van de verticale krachten.
Hierbij boven en zij aanzicht van de situatie en oplossing.
:strip_exif()/f/image/DzaZcHz14k0O4k11V8Rfx0z6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WhmZyBGSUmw1mr9pOnvisnsk.jpg?f=fotoalbum_large)
Zijn er Tweakers met ervaring die kunnen vertellen of dit de juiste oplossing is of dat er een betere oplossing is?
Leidingen verleggen heeft niet de voorkeur. Vandaar dat ik opzoek met maar een oplossing in de constructie van de tussenwand.
Verdere informatie over de wand:
- Opbouw osb + gips (12 + 12,5)
- Houten frame van vuren 44x69