Laadpaal backoffice hulp gevraagd. (Zaptec Go2, decl. MTC)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jacques-Oh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:09
Hoi allemaal.

Ik heb sinds kort thuis een Zaptec Go 2 voor mijn zakelijke plug-in hybride. De laadpaal is geïnstalleerd door NZU, maar zij leveren geen backoffice.

Mijn werkgever gebruikt MTC Mobility voor de brandstof-/laadpassen. De bedoeling is dat mijn zakelijke laadsessies automatisch via MTC worden afgerekend. Mijn werkgever heeft hier zelf weinig kennis van en geeft aan dat ik hiervoor een backoffice moet instellen.

Ik zoek daarom een eenvoudige oplossing voor één laadpaal waarmee ik:
  1. Mijn Zaptec Go 2 kan koppelen.
  2. Zakelijk kan laden met mijn MTC-laadpas en deze kosten automatisch kan laten verrekenen.
  3. Dezelfde laadpaal privé kan gebruiken zonder verrekening, bijvoorbeeld via de Zaptec-app of een aparte tag.
  4. Bij voorkeur een vergoedingstarief kan gebruiken dat aansluit bij mijn dynamische ANWB Energie-contract. Dit is geen harde eis.
  5. Zaptec Sense kan blijven gebruiken voor load balancing / zonneladen etc.
  6. Abonnementskosten zijn geen probleem; het belangrijkste is dat het betrouwbaar en eenvoudig werkt.
Ik kom oplossingen zoals E-Flux en Tap Electric tegen, maar door alle termen rond backoffice, CPO, roaming en laadpassen zie ik door de bomen het bos niet meer. Deze verwijzen naar "bedrijven" of ik zie dingen als "inclusief laadpas", waat ik helemaal niet nodig heb.

Ter verduidelijking, we hebben zakelijk een plug-in hybride, en privé een elektrische auto puur voor korte ritjes, dus ik hoef geen meerdere laadpassen o.i.d. Ik laad in principe alleen thuis.

Heeft iemand een vergelijkbare situatie met Zaptec Go 2 of iets vergelijkbaars + declareren van MTC?
Welke backoffice gebruiken jullie en zijn er tips over wat ik concreet moet regelen om dit werkend te krijgen met zowel een privé als zakelijke auto?