XLR-zangmicrofoon gezocht voor woonkamer met Logitech Z-5500

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:39
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een goede microfoon die primair gebruikt gaat worden voor zang. Omdat de spoeling in audioland behoorlijk groot is, hoor ik graag jullie advies en ervaringen over wat kwalitatief een mooie stap is.

Om de zoektocht wat te kaderen, zijn dit de belangrijkste randvoorwaarden:
  • Doel: Zangopnames (vocals). Ik zing voornamelijk mee met muziek op de achtergrond.
  • Aansluiting: Ik zoek specifiek een XLR-microfoon voor in een (thuis)studio-opstelling, die via een audio-interface op de computer wordt aangesloten. De interface moet bij voorkeur binnen het budget vallen.
  • Gebruiksomgeving: Thuisgebruik in de woonkamer (niet volledig akoestisch geïsoleerd). Er hangen hier al 16 jaar Logitech Z-5500 speakers aan het plafond in een 5.1-opstelling. Omdat ik meezing met de speakers aan, is het onderdrukken van omgevingsgeluid/bleeding een zeer belangrijke factor.
  • Budget: € 70,- tot € 300,-
Ik hoor heel graag welke specifieke modellen of merken (zoals Shure, Audio-Technica of Rode) jullie aanraden voor zang binnen dit segment. Wat is jullie mening daarnaast over de Maono PD300X-serie in deze specifieke opstelling? Alvast bedankt voor het meedenken!

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra 2 - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:36

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Van der Berg Zoals je weet, helpen we elkaar hier graag, maar daarvoor is ook een stukje eigen inzet nodig van de vraagsteller. Denk aan het doen van voorwerk zoals het lezen en bekijken van reviews, het vergelijken in de winkel en het stellen van gerichte vragen. Nu blijft je topic vooral hangen in een 'boodschappenlijstje': "Ik wil een microfoon, ik zag merk A, B en C, wat weten jullie van D? Dus wat moet ik kopen?" Dat voldoet helaas niet aan de voorwaarden van een goede aankoopvraag. Natuurlijk hoef je van te voren niet alles te weten, maar je kunt ons wel concreet meenemen op jouw zoektocht. Hoe beter en duidelijker je omschrijft wat je gevonden hebt, waarom dit je aanspreekt en waarover je twijfelt, hoe makkelijker je het je medeforumgebruikers maakt om te begrijpen wat je zoekt en daarbij een advies te geven.

Ik zal je topic een zetje de goede kant opgeven, zodat je vraag beter tot zijn recht komt. Ik doe je topic voor nu op slot, maar je mag mij vanzelfsprekend een bericht sturen zodra je een opzetje hebt gemaakt ter verbetering en aanvulling, dan kan je topic weer open.

In het aankoopadviesforum hebben we ook een handig format. Dat mag je geheel overnemen, of je kunt de missende onderdelen los toevoegen. Zie:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Natuurlijk doen we dit niet om je te plagen, maar om je te helpen. Op deze manier zorgen we ervoor dat vraag én antwoord zo goed mogelijk zijn en dat zorgt ervoor dat jij straks een goede aankoop kunt doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Jorgen op 19-09-2026 03:20 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Dit topic is gesloten.