Historisch gasverbruik: 600 m³/jaar (winter '24/25)
- 150-200 liter nodig
- DWTW aanwezig? = nee
Ik wilde in eerste instantie voor de all in one gaan maar door wat ruimtebeperkingen (vlizotrap) word het lastig om hem op zijn plek te krijgen
Ik heb besloten voor de normale variant te gaan met een los boilervat.
Aangezien ik een totale leek ben op dit gebied vroeg ik me af of de 5 KW voldoende is voor mijn woning.
Ik hoor graag jullie mening, alvast dank!
Specs:
Energielabel A, nieuwbouw woning gebouwd in 2019 met HR++ glas en alle toeters en bellen wat isolatie betreft
Afgiftesysteem:
- 89 m² vloerverwarming, slangen 10/15 cm HoH, 6 groepen, alles daarvan staat altijd openSWW:
- plek voor boiler = Zolder, bereikbaar via vlizotrap (luik 53cm breed- 150-200 liter nodig
- DWTW aanwezig? = nee
Warmtepompvoorkeur:
Panasonic Aquarea L-serie 5kw L/WWie gaat het installeren?
Doe het zelf / inbedrijfstelling uitbestedenOverige
Ik ben me aan het oriënteren voor een warmtepomp en daarbij uitgekomen op de Panasonic Aquarea L-serie 5kw.Ik wilde in eerste instantie voor de all in one gaan maar door wat ruimtebeperkingen (vlizotrap) word het lastig om hem op zijn plek te krijgen
Ik heb besloten voor de normale variant te gaan met een los boilervat.
Aangezien ik een totale leek ben op dit gebied vroeg ik me af of de 5 KW voldoende is voor mijn woning.
Ik hoor graag jullie mening, alvast dank!
Specs:
Energielabel A, nieuwbouw woning gebouwd in 2019 met HR++ glas en alle toeters en bellen wat isolatie betreft