Postcode voor ai zichtbaar via V&A.

Pagina: 1
Acties:

• pimmie0132
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 18-09 10:44
Ik googlede mezelf (mijn username; Pimmie0132) voor de grap, gemini wist wel het een en ander te vinden, bijvoorbeeld mijn postcode. Ik heb een tijdje geleden mijn grafische kaart te koop gezet op tweakers en marktplaats. Heb hem verkocht via marktplaats en de advertentie op tweakers stop gezet. Gemini kon me een link geven van de verkoop pagina op tweakers met mijn postcode. De postcode kon ik zelf niet vinden, alleen mijn stad.

Mijn vraag is eigenlijk:
Als Tweakers aan de voorkant alleen de stad laat zien, waarom kan een AI aan de achterkant dan wel de exacte postcode uit mijn oude advertentie halen?

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 19:22

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
Dit is een vraag voor de devvers, ik schop dit topic even over de schutting. :)

Schop een modje => Stoute bugs

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
pimmie0132 schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 10:44:
Als Tweakers aan de voorkant alleen de stad laat zien...
Bij (elke?) advertentie staat toch gewoon een postcode?
Zie bv
v&a aangeboden: QNAP TR-002 Zwart incl. 2x 10TB WD Red

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:17

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik weet niet wat je oorspronkelijk precies in je advertentie had staan, maar als ik nu een willekeurige advertentie bekijk in een private window (waar ik dus niet ben ingelogd), dan zie ik daar ook de postcode gewoon zichtbaar staan. Dus dan zal dat ook opgepikt worden door zoekmachines en daar mogelijk ook gecached blijven nadat de advertentie offline is gegaan.

Bij vervallen advertenties worden die gegevens niet meer getoond, waardoor je dat nu niet meer kan terugvinden op die pagina, maar toen de advertentie nog online stond stond je postcode daar denk ik wel.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Maar, als ik Gemini vraag naar V&A gegevens, dan krijg ik per definitie:
Het direct inladen van specifieke live advertenties van een individuele Tweakers-gebruiker is via deze weg niet mogelijk, omdat externe zoekmachines geen rechtstreekse toegang hebben tot de actuele database van specifieke gebruikersprofielen op de website.
Of:
The specific shipping location on Tweakers Vraag & Aanbod is not publicly visible and requires logging into an active account to view the seller's details. As a regional Dutch and Belgian marketplace, the seller is likely located within the Netherlands or Belgium. For more details, visit Tweakers Vraag & Aanbod.

Heb je de advertentie misschien gedeeld in een post/signature/o.i.d.? Of een account elders met dezelfde gebruikersnaam?

Als ik gewoon Google, zonder AI, zie ik trouwens je postcode al:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/acYQoiVrkiR_JzrkQ5lC8dAxczI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DaAYaHeVpYP49wukRNkkxmPu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 62% gewijzigd door pagani op 18-09-2026 14:18 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:17

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@pagani het gaat ook helemaal niet om het terugvinden van live informatie. Het gaat juist om informatie uit oude, reeds door de zoekmachine geïndexeerde, advertenties die nog tevoorschijn komen bij een zoekopdracht.

De rest zijn waarschijnlijk gewoon standaard reacties dankzij bepaalde guard rails die zijn ingesteld rond Gemini om te voorkomen dat het misbruikt wordt voor doxing.

Kijk gewoon zelf eens in V&A vanuit een niet-ingelogde browser, dan zal je zien dat postcodes gewoon zichtbaar zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door Orion84 op 18-09-2026 14:18 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Orion84 schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 14:17:
@pagani het gaat ook helemaal niet om het terugvinden van live informatie. Het gaat juist om informatie uit oude, reeds door de zoekmachine geïndexeerde, advertenties die nog tevoorschijn komen bij een zoekopdracht.

De rest zijn waarschijnlijk gewoon standaard reacties dankzij bepaalde guard rails die zijn ingesteld rond Gemini om te voorkomen dat het misbruikt wordt voor doxing.

Kijk gewoon zelf eens in V&A vanuit een niet-ingelogde browser, dan zal je zien dat postcodes gewoon zichtbaar zijn.
Zoals hierboven te zien is de postcode ook gewoon zichtbaar in een normale Google search.
Pagina: 1