CPU cooling problemen. NZX kraken 62

Pagina: 1
Acties:

• Sebastiaan_fase
  • Registratie: September 2026
  • Laatst online: 19-09 00:14
Hoi ik heb laatst mijn ondertussen 6/7 jaar oude AIO kraken cpu cooling schoongemaakt en ben bang dat daar iets niet goed gegaan is. De CPU warmt op tot 100+graden + shutdown in idle. Ik heb in principe alle stappen gevolgd van de heatsink schoonmaken. Thermal paste vernieuwen gezien die ancient was en hij krijgt zijn stroom. Ik ben bang dat het een pomp issue is maar de bios registreerd wel 3200rpm op de AIO pomp en voel niet echt een luchtblokkade zover ik zie en de fans gaan ook niet te traag naar mijn gevoel. Ik ben bang dat er toch een issue is met de pomp maar zover ik op forums zie zou dat ook niet het geval zijn. Mijn vraag is: hoe kan de pomp van je AIO het doen zonder dat hij werkelijke cooling levert aan de CPU?

Heb ook nog een bericht gestuurd naar NZXT. Hoop dat die ook een antwoord hebben :) . Ik waardeer de input vanuit hier!

Met vriendelijke groet,

Sebastiaan Fase

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Als hij wel pompt op 3200 RPM zal er mogelijk een probleem zitten in het contact tussen het koperen koelblok en de CPU. Ik zou hem even loshalen en opnieuw monteren. Vooral even checken of de backplate en schroeven goed zitten?

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:49
eerste waar ik denk is aan slecht contact en wel voldoende thermal passte gebruikt?.

• Sebastiaan_fase
  • Registratie: September 2026
  • Laatst online: 19-09 00:14
Ik heb het koelblok opnieuw gemonteerd per een instructievideo maar kan het geheid nog een keer proberen!