Klopt deze vuistregel voor een faire prijs van een airco

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• gitcheckoutmain
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 18-09 12:09
Omdat het naar mijn gevoel niet lang meer duurt totdat we kamelen en dromedarissen zomers in het wild gaan spotten, leek het mij een mooi moment om eens na te gaan denken over het plaatsen van airco. Als echte Nederlander ga ik dan natuurlijk eerst weken op google (ja dat gebruik ik nog) zoeken naar wat een beetje een redelijke prijs is.

Nu vond ik de volgende formule, faire offerte = € 2.500 per binnenunit + € 2.200 voor elke volgende (inclusief btw) (bron: https://www.vergelijkmijnofferte.nl/inzichten/waarom-airco-offertes-uiteenlopen )

Wat vinden jullie, is dat een beetje een redelijke schatting of moet ik gewoon 5 airco boeren bellen en de goedkoopste pakken (waar ik op zich niet heel veel zin in heb)

Alle reacties

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Zou er 2 bellen, en dan kiezen voor welke je denkt dat het beste is, en dan niet alleen de prijs meenemen.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:59

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Sowieso die gasten laten komen en hun verhaal laten afsteken, los van een prijs weet je meteen met welke Jan Doedel je in elk geval niet mee in zee wil :P

En net als het paas-rijmpje.....1 offerte is geen oferte, 2 offertes is een halve offerte, met 3 offertes kun je iets gaan vergelijken zo'n beetje.

Tenminste, zo pak ik 'm meestal als ik iets wil laten doen in huis.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:40
Woon je toevallig in de regio Brabant-Oost, Gelderland-Zuid, Limburg-Noord? Dan kan ik je wel een aanbeveling geven namelijk.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• gitcheckoutmain
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 18-09 12:09
Bart schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 09:14:
Woon je toevallig in de regio Brabant-Oost, Gelderland-Zuid, Limburg-Noord? Dan kan ik je wel een aanbeveling geven namelijk.
Ja regio Brabant, hoor graag!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:40
Ik heb je even een PM gestuurd (om niet als spam over te komen)... :)

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Wij zijn voor een groter pand naar airco's aan het kijken en al een aantal offertes binnen, die bedragen worden door die partijen gewoon uit hun reet gezogen volgens mij want de ene komt met €4K per unit (waarvan ongeveer de helft 'overig materiaal') en de ander komt met een nette uitgesplitste offerte per ruimte van ongeveer de helft.
Is eigenlijk ook nog te vroeg, je kunt beter een maand of twee wachten en dan offertes gaan aanvragen. Niet alle partijen rekenen meer als het druk is, maar sommigen absoluut wel, en het is nu overal nog heel druk.

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:13

Fe2O3

Ja das roest

Airco's zijn maatwerk ...

Volk laten langskomen en offertes maken.

En voor die 2 tot 5 weken per jaar dat het 25+ is gooi ik wel een deur open :)

https://www.knmi.nl/nederland-nu/klimatologie/grafieken/jaar

Dum de dum

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 09:15
Er zit wel prijsverschil in de verschillende merken. De duurdere merken zijn meestal ook wat stiller in gebruik en vaak ook iets zuiniger. Een enkele keer speelt ook design van de binnen-units mee in de prijs.
Ga niet zomaar voor de goedkoopste installateur maar bekijk de reviews of het een betrouwbaar bedrijf is en of ze afspraken nakomen en dat ze netjes werken. Liever een paar euro meer uitgeven voor een bewezen keurig bedrijf dan gokken op de goedkoopste.

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 09:15
Fe2O3 schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 09:35:
Airco's zijn maatwerk ...

Volk laten langskomen en offertes maken.

https://www.knmi.nl/nederland-nu/klimatologie/grafieken/jaar
Airco's kunnen naast koelen in de zomer ook heel zuinig (en snel) verwarmen in de winter, het zijn warmtepompen.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:59

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Fe2O3 schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 09:35:

wij hadden er 1 op de slaapkamer, vooral vanwege de teringherrie in de omgeving, dat slaapt niet fijn.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Pagina: 1