Upgrade van am4 5700x3d naar am5 9900x

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• styxz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:29
Hallo allemaal

draai nu al een paar jaar op een 5700x3d en 9070xt voornamelijk voor games. 50% open world/single player games (RDR2, KCD2, LoU) en 50% city builders (vooral cities 2 nu).

Merk vooral in cpu heavy games (zoals cs2) mijn 5700x3d het lastig heeft en bij de andere games dat vooral de gpu de bottleneck is.

Met alle hardware prijzen had ik een upgrade naar AM5 uit mijn hoofd gezet en was het plan om op AM6 te wachten. Maar ja, ook dat lijkt nog wel ff te duren. En een GPU upgrade is al helemaal niet te doen

Nu kwam ik op een upgrade setje van 700 euro terecht met een 9900x, msi b650 mobo, 32 GB 3200/cl32 mem en een Lexa 1tb nvme ssd op de koop toe.

Plan is om die set te kopen, mijn eigen cpu/mobo/ram voor ca 500 te verkopen en zo voor 200 alsnog in deze tijden de overstap te kunnen maken. Daarmee heb ik komende jaren weer een upgrade pad en hoop ik nu in ieder geval weer een stapje in snelheid te maken .

Ik ben benieuwd hoe er naar deze upgrade route gekeken wordt en of dit de moeite waard is. Daarnaast zou ik ook wel willen weten van degenen die op am4 zitten/zaten wat jullie strategie is voor de komende jaren. Een strategie waarvoor je niet 1000en euro’s moet neerleggen om een stap te kunnen maken…

Het leven is hard...een stoeprand ook.