Ecotap backoffice stopt, gaat verder onder 50five

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:21
Vorig jaar heb ik van mijn werkgever een Ecotap laadpaal gekregen, geinstalleerd door Ecoleon. Het abonnement voor de backoffice staat op mijn naam en wordt verzorgd door Ecotap en daar ben ik tevreden over. Helaas een mail gekregen dat ze stoppen met backoffice voor thuislaadpalen van particulieren.

In de mail staat een link naar een formulier om aan te geven als je niet over wilt naar 50five. Aangezien ik her en der behoorlijke kritiek lees op 50five heb ik dat alvast gedaan. Nu moet ik op zoek naar een andere backoffice, mijn eerste voorkeur gaat uit naar Tap Electric of E-Flux Road, dat zijn volgens mij bekende namen. Bij Tap heb ik al wel een account en een laaddruppel (voor nood) want normaal gebruik ik natuurlijk de door de werkgever verstrekte laaddruppel van Travelcard. Meer argumenten dan dat heb ik nu nog niet, de komende weken zal ik me er verder in moeten verdiepen. Want ergens in november moet ik over zijn volgens mij en ik wil een zo gefundeerd mogelijke keuze maken.

Echter ben ik totaal onwetend hoe die overstap zal gaan, misschien zijn er mensen die in hetzelfde schuitje zitten of wellicht al meer ervaring hebben met zo'n overstap. Zullen we dit topic gebruiken om ervaringen uit te wisselen?

Alle reacties

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:13
Same story hier, wat is er zo slecht aan 50five?

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:13
:(. Net reviews gelezen, niet best. Ik heb al akkoord gegeven, morgen maar akkoord annuleren als dat nog kan.

Wat raad je aan wbt laadpaal backoffie?

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:21
Nou ik durf nog niks aan te raden, heb zelf nog geen ervaring met andere backoffice en hoe zo'n overstap werk. De 2 die ik noem zijn redelijk bekend, en vind ik op Tweakers ook wel wat ervaringen mee....

Volgens mij betaal je wel maandelijke abonnementskosten bij E-Flux Road(€ 5,50) en niet bij Tap Electric. Als ik het goed lees kunnen beiden de zakelijke laadkosten verrekenen.

Koppelen Ecotap laadpaal aan E-FLux: https://help.e-flux.io/nl/articles/9148401-handleiding-ecotap

[ Voor 48% gewijzigd door 996 op 17-09-2026 22:59 ]