Hoe krijg ik ALLES van Office 2016 eraf?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Pinkels
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:54
Om Office 2024 te installeren moet eerst alle oude Office eraf. Er blijft toch wat hangen want de installatie blijft vastlopen met de mededeling dat ik oude bestanden moet verwijderen. Ik heb uiteraard alles al verwijderd via Configuratischerm maar er is kennelijk nog ergens iets in de laptop achtergebleven

Windows 11 en voorheen Office 2016 met Acer Aspire

Via Microsoft hulp gezocht maar dat gaat uiteindelijk heel erg diep.
Wat kan ik doen om de laatste restjes Office 2016 te verwijderen? Is er een handige tool?

Pinkels

[ Voor 13% gewijzigd door Pinkels op 17-09-2026 19:53 ]

Alle reacties

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Als je ?????? opneemt in je titel dan komt dat schreeuwerig over en slaat men je al snel over ;) Ik heb de titel aangepast.

Inhoudelijk: de Microsoft 365 of Office van een pc verwijderen | Microsoft Support die je zult hebben gevonden bij zoeken op Google naar 'Office 2016 geheel verwijderen' zou moeten helpen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:39

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Pinkels
Bedankt voor het aanpassen van mijn topic.

Helaas kom ik na het toepassen van de removal help van Microsoft en Revo niet verder,

Revo: ik heb Office al verwijderd, staat niet meer in de app lijst en kan ik dus niet selecteren om te verwijderen, heb ik al gedaan.

Microsoft: via Powershell komt geen enkele hit nadat ik de opdrachten invoer, er is geen enkele reactie.

Als ik Office wil installeren krijg ik steeds de opdracht om de volgende programma's te verwijderen, maar er staat geen enkel programma genoemd in de popup.

Ik ben bang dat er ergens nog iets los zweeft of zo, dat er op de normale manier niet uitkomt. Ik ben er al 3 dagen mee bezig.......

Hebben jullie nog andere ideeen, of moet ik naar de pcman? Of de laptop resetten?

Pinkels

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Bericht verwijderd omdat het vermelde antwoord reeds door anderen werd gegeven.

[ Voor 87% gewijzigd door dix-neuf op 17-09-2026 21:27 . Reden: Eenzelfde antwoord werd reeds gegeven. ]

• __Leon___Leon__
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 21:59
CCleaner en daarmee registry ook opschonen?

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:57
Microsoft heeft hun oude standalone Office cleanup tools verwijderd.
Tijdje geleden kwam ik daarvoor hier terecht:

Reddit: Office Removal Tool
ALI TAJRAN: How to Uninstall Microsoft Office Completely (Office Scrubber tool)

[ Voor 3% gewijzigd door The_Doman op 17-09-2026 21:39 ]

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:55
Out of the box: Je kan ook LibreOffice installeren, kosteloos en werkt ook prima met MS bestanden.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:53
Yaksa schreef op donderdag 17 september 2026 @ 21:42:
Out of the box: Je kan ook LibreOffice installeren, kosteloos en werkt ook prima met MS bestanden.
Hij kan ook pen en papier en een rekenmachine gebruiken.

• Pinkels
Bedankt, ik kan weer verder proberen.

Ik heb Excel nodig vanwege de toegepaste macro's in mijn bestanden. Daar heb je vba voor nodig.

• kwibox
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 02:02
Tussendoor ook een reboot gedaan neem ik aan?
Pagina: 1