SK Hynix NVMe wordt niet herkend in BIOS en Windows

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• aron3010
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17-09 18:56
Laatst heb ik op mijn NVMe drive Windows proberen te installeren via USB. De drive werd gewoon herkend, dus ik was het installatieproces gestart. Door mijn eigen domme fout heb ik, volgensmij midden in de installatie (tijdens reboot), de usb verwijderd.

Hierna maar geprobeerd Windows opnieuw te installeren, maar nu wordt de schijf niet herkend. In de BIOS kon ik hem ook niet vinden. Vervolgens heb ik Windows op een andere schijf geïnstalleerd in de hoop dat ik hem in schijfbeheer kon vinden, maar hier was hij ook nergens te bekennen.

Ik heb ondertussen ook al andere m.2 sloten en een ander moederbord geprobeerd, maar helaas nog niet aan de praat gekregen. Iemand een idee wat ik nog kan proberen of is deze SSD verloren?

Het gaat om een SK Hynix SSD die op PCIe Gen3 x 4 draait. De moederborden die ik uitgeprobeerd heb zijn een ASRock B550 Pro4 en Gigabyte B550M K

Alle reacties

• Degrader
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:54
Mijn eerste gedachte was het cmos wissen, maar dat heeft niet zoveel zin als de ssd ook op het andere moederbord niet wordt gezien, maar nooit geschoten is altijd mis.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
aron3010 schreef op donderdag 17 september 2026 @ 17:16:
Laatst heb ik op mijn NVMe drive Windows proberen te installeren via USB. De drive werd gewoon herkend, dus ik was het installatieproces gestart. Door mijn eigen domme fout heb ik, volgens mij midden in de installatie (tijdens reboot), de usb verwijderd.
Dat je de USB hebt verwijderd tijdens de Windows-installatie, zal echt niet de oorzaak zijn van het defect raken van de SSD.
Daar is ook geen logisch verband tussen te bedenken.
Dat heb heb ik zelf ook zo vaak gedaan.

• aron3010
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17-09 18:56
Nee, dat leek mij ook apart dat het daardoor zou komen. Toch wel vreemd dat hij sinds toen niet meer zichtbaar is. Kan ook toeval zijn natuurlijk.