Primax scanner & Windows XP

Pagina: 1
Acties:
  • 338 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 27268

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik krijg mijn Primax Colorado USB 19200 scanner niet aan de praat in WinXP....Ook niet met Win2k/9x drivers....

Nu heb ik die scanner heel hard nodig, op dit moment.. :(

Heeft een van jullie dit voor elkaar gekregen? Volgens mij is het nl. best een veel gebruikte scanner....

Tnx.

Topicstarter
Niemand?????

Anoniem: 10304

kan je alleen zeggen dat het met m'n Colorado 1200-scanner ook niet is gelukt.
ben benieuwd...

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:30

Arno

PF5A

--> [forum=10] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lijkt me toch echt iets voor hardware algemeen????

Anyway, nog steeds niemand met hetzelfde probleem?

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 05:23

Blindfold

Donde estan los conejos?

Heeft iemand al een briljant idee om een Primax Colorado Scanner onder XP aan de praat te krijgen. Ik heb namelijk bij iemand XP geinstalleerd en nu wil diegene ook graag scannen, maar dat gaat nogal lastig.
Ik heb al de 2000 drivers geprobeerd (al dan niet in compatibility mode).

zal primax 'ns bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Ik wacht met spanning. Bedankt voor de moeite in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ook.

Mijn scanner doet het ook nog steeds niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Op donderdag 27 september 2001 17:39 schreef eppo1313 het volgende:
zal primax 'ns bellen...
En mijnheer Eppo. Heeft Primax nog een enigszins positief antwoord kunnen verstrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben ook erg benieuwd.

Ik heb hem nog steeds niet aan de praat.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• web-hawk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-01-2022

web-hawk

web-con.nl

Mijn Primaxje 4800 (tis eenouwe :() werkt ook niet meer :(
Ik had een link gekregen van een of andere duitse site die drivers had die misschien wel compatible konden zijn...
http://213.209.100.104/driver/index.htm
Bij mij niet dus, maar misschien hebben jullie er wat aan

Innovation beyond Imagination

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 01 oktober 2001 16:43 schreef Blindfold het volgende:

En mijnheer Eppo. Heeft Primax nog een enigszins positief antwoord kunnen verstrekken?
nou ja, m'neer... ze hadden geen goed nieuws nee. driversupport voor XP komt misschien, hoogstwaarschijnlijk niet en zo ja, niet binnen korte tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Op zaterdag 06 oktober 2001 16:22 schreef eppo1313 het volgende:

[..]

nou ja, m'neer... ze hadden geen goed nieuws nee. driversupport voor XP komt misschien, hoogstwaarschijnlijk niet en zo ja, niet binnen korte tijd.
Da's mooi waardeloos.
Dat krijg je er nou van als je bespaart op scanners en een goedkoper merk koopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inmiddels een oplossing, iemand?
Ik iig nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Laatst online: 13:25

Opa

Nu Multifocaal!

Op donderdag 01 november 2001 11:44 schreef Sensei het volgende:
Inmiddels een oplossing, iemand?
Ik iig nog steeds niet.
Gekke vraag: Gebruik je die hele Powertwain of gewoon de simpele TWAIN driver? Powertwain is namelijk bagger. Always has, always will. Dumpen die hap.

Je moet dus de Twain v 0.99 hebben van de website en de laatste VIA USB driver. Die zit NIET in de 4in1 maar moet je apart downloaden van Viahardware.com of via.com.tw. De USB Filterdriver 1.08 heet hij tegenwoordig geloof ik.
Verder is het handig om van Primax die Speedpatch te downen die ook voor K6-2 nodig is. Zegt dattie voor Powertwain is, maar is ook voor gewone Twain heb ik me laten vertellen.

Volgorde: Je koppelt de scanner af. Je zoekt in de Windows subdirectories naar PMX*.* bestanden en die verwijder je allemaal. Dan reboot je en sluit je de scanner aan, met de CD-ROM in de drive. Als hij nu geen drivers vindt, probeer dan de Win9x hardware drivers.

Als het hardware (USB) gedeelte werkt, installeer je de twain 0.99 en dan de speedpatch.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op woensdag 03 oktober 2001 10:41 schreef web-hawk het volgende:
Mijn Primaxje 4800 (tis eenouwe :() werkt ook niet meer :(
Ik had een link gekregen van een of andere duitse site die drivers had die misschien wel compatible konden zijn...
http://213.209.100.104/driver/index.htm
Bij mij niet dus, maar misschien hebben jullie er wat aan
Die link gaat werken als je een "4800 DIRECT" of een "4800 DIRECT 30 Bit" hebt. Deze heeft een LPT aansluiting, 24 V voeding en heet FB4300 of FBA4300 achterop.

Bij Plustek kijk je bij "Discontinued Models" en pak je de Optic Pro 4800P als je de 4800 DIRECT hebt, en de Optic Pro 4830P als je de 4800 DIRECT 30 Bit hebt.

Ik heb de 9600 direct (grote broer) draaien onder WIndows 2000 met de WinNT drivers van de Optic Pro 9630P.

Heb je echter een Primax Compact 4800 SCSI, dan moet je naar MUSTEK, voor een Mustek MFC-600S driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

t schijnt dat op de site van Primax Taiwan iets te vinden is over nwe drivers die het onder XP zouden kunnen doen.

Probeer het daar eens zou ik zeggen.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Lekker is dat. Op de site van Primax staat nu gewoon dat ze geen drivers gaan maken en dat ze ook geen ondersteuning gaan bieden voor scanners die op XP computers zitten.
Ik kan trouwens niets vinden op de Taiwan site. Heb je misschien een preciezere link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38218

misschien in deze draad de oplossing :?

[topic=311109/1/50]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Op dinsdag 13 november 2001 17:03 schreef Pappalekker het volgende:
misschien in deze draad de oplossing :?

[topic=311109/1/50]
Helaas. Ik had al geprobeerd de setup in compatibility mode te draaien, maar dat schoot ook niet echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34334

Op donderdag 01 november 2001 15:32 schreef victorvo het volgende:

[..]

Die link gaat werken als je een "4800 DIRECT" of een "4800 DIRECT 30 Bit" hebt. Deze heeft een LPT aansluiting, 24 V voeding en heet FB4300 of FBA4300 achterop.

Bij Plustek kijk je bij "Discontinued Models" en pak je de Optic Pro 4800P als je de 4800 DIRECT hebt, en de Optic Pro 4830P als je de 4800 DIRECT 30 Bit hebt.

Ik heb de 9600 direct (grote broer) draaien onder WIndows 2000 met de WinNT drivers van de Optic Pro 9630P.

Heb je echter een Primax Compact 4800 SCSI, dan moet je naar MUSTEK, voor een Mustek MFC-600S driver.
Ik heb een Primax Jewel 4800 SCSI en die werkt perfect onder XP:
Ik heb eerst de NT-driver geinstalleerd en daarna ForceAspi 1.7 gebruikt om de Aspi-layer te installeren.
Niks geen Mustek drivers!!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op dinsdag 20 november 2001 22:03 schreef QuaSi het volgende:

[..]

Ik heb een Primax Jewel 4800 SCSI en die werkt perfect onder XP:
Ik heb eerst de NT-driver geinstalleerd en daarna ForceAspi 1.7 gebruikt om de Aspi-layer te installeren.
Niks geen Mustek drivers!!
Jewel 4800 SCSI is ook geen Mustek. :) :) :)

Jewel is gemaakt door TECO en is een AVEC of Scorpio series. Achterop je Jewel staat een VM nummer (VM3564 geloof ik, het is al bijna twee jaar geleden voor mij) dat overeenkomt met een Teco model. Dit geldt ook voor de 9600 Profi (VM6575(?)) en Profi 19200 (VM6586(?)).

Anoniem: 20424

VICTORVO,

Ik zie dat je een primax colorado 9600 hebt. Waar ik niet zeker van ben is of je w2k of xp draait?
Waar heb je welke dreivers vandaan?
A3

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op donderdag 22 november 2001 20:04 schreef AWe het volgende:
VICTORVO,

Ik zie dat je een primax colorado 9600 hebt. Waar ik niet zeker van ben is of je w2k of xp draait?
Waar heb je welke dreivers vandaan?
A3
Dat heb je niet goed gezien, AWe. Op 1 november schreef ik:
code:
1
Ik heb de 9600 direct (grote broer)...

Daarmee bedoel ik dat de Primax 9600 DIrect 30 bit een 600 dpi versie van de Primax 4800 Direct 30 bit is. Dit is het model vóór de Colorado serie en de laatste niet door Primax gebouwde serie.

Ik weet wel het een en ander van Primax scanners af omdat ik tot anderhalf jaar geleden voor Primax heb gewerkt.
Ik heb op het werk de Colorado Direct 9600 (FB308) onder NT aan de gang gekregen met de 0.99 driver, dat is dus puur de TWAIN driver die je van www.primax.nl downloadt. Met die driver heb je de meeste kans in 2k/XP.

De driver installeert dus geen EXE. Alleen een twain Data source en een paar dll's worden ergens in de NT dir geïnstalleerd en die roep je aan met bijv Paint Shop Pro via File -- Import -- Twain - Select Source en dan Acquire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 22 november 2001 22:08 schreef victorvo het volgende:

[..]

Dat heb je niet goed gezien, AWe. Op 1 november schreef ik:
code:
1
Ik heb de 9600 direct (grote broer)...

Daarmee bedoel ik dat de Primax 9600 DIrect 30 bit een 600 dpi versie van de Primax 4800 Direct 30 bit is. Dit is het model vóór de Colorado serie en de laatste niet door Primax gebouwde serie.

Ik weet wel het een en ander van Primax scanners af omdat ik tot anderhalf jaar geleden voor Primax heb gewerkt.
Ik heb op het werk de Colorado Direct 9600 (FB308) onder NT aan de gang gekregen met de 0.99 driver, dat is dus puur de TWAIN driver die je van www.primax.nl downloadt. Met die driver heb je de meeste kans in 2k/XP.

De driver installeert dus geen EXE. Alleen een twain Data source en een paar dll's worden ergens in de NT dir geïnstalleerd en die roep je aan met bijv Paint Shop Pro via File -- Import -- Twain - Select Source en dan Acquire.
Ik krijg hem dus echt niet aan de praat. Hebben jullie nog andere suggesties, want ik wordt hier echt ziek van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 23:13

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm... als ik dit zo lees word ik moedeloos. Ik wou morgen mijn verstoffende Primax Colorado D600 weer eens aan het werken zetten en was al op zoek naar XP-drivers. Maar op een Primax-site (niet de Nederlandse) stond gewoon doodleuk dat er geen XP-ondersteuning was en zou komen!!

Nou, da's lekker... not! Een nieuw OS en meteen is je scanner waardeloos en kan bij het oud vuil. K*t Primax! :(

Afijn, morgen toch maar eens de NT-drivers gaan proberen. En als uiteindelijk niets blijkt te werkt, is het dan echt niet mogelijk te reclameren?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 23:13

Wildfire

Joy to the world!

Wow, de NT-drivers waarvan veel mensen zeggen dat ze niet werken onder XP werken bij mij perfect!

Je moet na installatie wel even herstarten om het zaakje aan de gang te krijgen, maar daarna werkt het allemaal gewoon...

Ik ben nu dan ook druk aan het scannen... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

verdomd zeg, ik heb na het lezen v/d vorige post ook de (engelse) NT-drivers gedownload en installed.

enne, het werkt idd. :) thx Brian, thx GoT ;)

Topicstarter
Dat geeft de burger moed...
Ik zal het thuis meteen proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50011

Op donderdag 27 september 2001 13:11 schreef Blindfold het volgende:
Heeft iemand al een briljant idee om een Primax Colorado Scanner onder XP aan de praat te krijgen. Ik heb namelijk bij iemand XP geinstalleerd en nu wil diegene ook graag scannen, maar dat gaat nogal lastig.
Ik heb al de 2000 drivers geprobeerd (al dan niet in compatibility mode).
Hoi,
Ikzelf heb ook een primax colorado 1200p scanner.
Ikzelf heb ook problemen gehad. Alles geprobeerd en uiteindelijk is het me gelukt om hem aan de praat te krijgen. Hoe?
Door de windows98 , ja geen typfout, te installeren ipv de xp driver. Dan blijkt wel de scanner te werken.

Succes,
Pagina: 1