Hoi allemaal,
Ik heb op een Japanse SNES (Super Famicom) op de kop getikt. Ik wil perse 60 Hz, vandaar. Helaas krijg ik bij een paar games flinke beeldfouten met of zonder tussen adapter voor US games en ik kom er zelf niet meer uit. Ik zoek iemand in de regio Den Bosch die me kan helpen met testen of misschien met repareren van zowel de console als de games.
Wat er aan de hand is:
Wat ik zoek:
Ik heb op een Japanse SNES (Super Famicom) op de kop getikt. Ik wil perse 60 Hz, vandaar. Helaas krijg ik bij een paar games flinke beeldfouten met of zonder tussen adapter voor US games en ik kom er zelf niet meer uit. Ik zoek iemand in de regio Den Bosch die me kan helpen met testen of misschien met repareren van zowel de console als de games.
Wat er aan de hand is:
- Donkey Kong Country 2 (JP): intro en menu zien er goed uit, maar zodra de wereldkaart of gameplay laadt, is de achtergrond compleet door elkaar gehusseld. Tekst en sprites lijken wel gewoon goed (zie foto).
- Final Fight 2 (JP): start op, maar geeft direct beeld artefacten.
- Turtles in Time (US, via een adapter) start niet goed op.
- Contacten van de cartridges en het cartridge slot schoongemaakt met alcohol
- Console opengemaakt: Lijkt een SHVC-CPU-01 board te zijn, alles origineel, geen corrosie of zichtbare schade
- 5V gemeten op het videogeheugen: netjes 5 volt (Weet niet 100% of ik dat goed heb gedaan)
- Tiktest op de chips gedaan: geen verandering in het beeld
- Contact gezocht met websites die reparaties van SNES aanbieden, 1 zonder reactie en 1 geeft aan dat ze geen onderdelen hebben voor SNES JP en er momenteel niet aan willen / kunnen beginnen.
Wat ik zoek:
- Iemand met een werkende Super Famicom waar ik mijn cartridges even op mag testen
- En/of iemand met reparatie ervaring die wil meekijken of de console te repareren is
[ Voor 9% gewijzigd door Bar10 op 17-09-2026 09:31 ]