Azure EU west - kan geen vm's starten.

Pagina: 1
Acties:

• mathiasc
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-09 20:39
Zijn er nog mensen die geen VM's kunnen starten in azure (EU west) die aflagen?

AVD omgevingen bij diverse klanten kunnen niet gestart worden:

"The VirtualMachine resource is unavailable, please try again later. Status Message: The service is unavailable now. Please retry the request later."

en als ik dan kan starten krijg ik deze error:

The request timed out. Diagnostic information: timestamp '20260917T071706Z', subscription id '', tracking id 'XXXXXXXX', request correlation id '07b5d34c-cf1f-46ac-b7a9-cdfbd6d9c4ee'. (Code: ServerTimeout)

ik kreeg de voorbije maanden wel errors dat er geen capaciteit meer was en dus met wachten was het opgelost, maar dit is nu al meerder uren dat ik geen avd omgevingen kan opstarten, andere VM's rebooten durf ik op heden niet gezien ik niet weer of ze opnieuw zullen booten.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 15:31

Qwerty-273

Meukposter

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:28

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Ja, wen er maar aan. MS heeft ernstige capaciteits problemen in Middenmeer. Dus als je geen reserveringen hebt op capaciteitsbasis kan je wel eens voor een uitdaging komen te staan.

Wij zijn een redelijke grote partij en wilden een extra Tenant en wat subscriptions hebben in Middenmeer maar we kwamen er niet meer in. “MS neem geen nieuwe klanten meer aan hier, was het excuus” . Nu zijn wij geen nieuwe klant maar zo wordt de Tenant en de subscriptions wel gezien. Oftewel succes in een ander Datacenter maar niet in Middenmeer. We zijn uitgeweken naar Frankfurt maar ook daar beginnen zich al capaciteitsproblemen voor te doen.

Mr. T.

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:07

Blokker_1999

Full steam ahead

TTommie schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 23:45:
Ja, wen er maar aan. MS heeft ernstige capaciteits problemen in Middenmeer. Dus als je geen reserveringen hebt op capaciteitsbasis kan je wel eens voor een uitdaging komen te staan.

Wij zijn een redelijke grote partij en wilden een extra Tenant en wat subscriptions hebben in Middenmeer maar we kwamen er niet meer in. “MS neem geen nieuwe klanten meer aan hier, was het excuus” . Nu zijn wij geen nieuwe klant maar zo wordt de Tenant en de subscriptions wel gezien. Oftewel succes in een ander Datacenter maar niet in Middenmeer. We zijn uitgeweken naar Frankfurt maar ook daar beginnen zich al capaciteitsproblemen voor te doen.
Zelfs een reservering is geen garantie dat je VMs ten alle tijden zullen starten voor zover ik weet. Wij zijn ondertussen uitgeweken naar Zweden omdat dit als regio wordt aanzien met de meeste beschikbare capaciteit, en zelfs daar lopen we al wel eens tegen problemen aan.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• mathiasc
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-09 20:39
@TTommie en @Blokker_1999 Waarom wijken jullie niet uit naar Belgie bvb? ivm nieuwe tenants wist ik dat, al paar keer meegemaakt, het staat ook letterlijk in de foutmelding. Echter een AVD omgeving die "gewoon" enkele uren niet meer opstart omdat je een scaling plan gebruikt, terwijl 100'den gebruikers met de vingers zitten te draaien wegens "geen capaciteit" vindt ik persoonlijk een beetje kort door de bocht van MS.

Als ik alles zou naar Belgie kunnen verhuizen (vanuit EU west) zou me dat wel iets lijken, meeste van mijn klanten zijn hier gelegen en het komt de latency ten goede.

Vraag is alleen, wanneer zit het daar dan vol? Om nog maar van te zwijgen van de connectiviteits issue's gezien je public ip's wijzigen.

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:07

Blokker_1999

Full steam ahead

Omdat Belgie op gebied van beschikbare functionaliteit nog te beperkt is.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Daarvoor heb je capacity reservation: https://learn.microsoft.c...city-reservation-overview

Ik heb al meegemaakt dat ik een 100+ core SQL productie cluster moest stoppen en deallocaten om disken uit te breiden en hem daarna niet meer gestart kreeg omdat er geen capaciteit was, dan ga je wel even zweten.
Ook qua AVD loop ik er vaak tegenaan, vooral VM's met een dikke GPU eraan zijn niet beschikbaar.

Alle proemn in n drek

Pagina: 1