Sinds gisteren doet mijn Whirlpool WIS5010 Vatwasser niet zoveel meer.
hij is 5 jaar en 3 maand, dus net 3 maand uit de verlengde garantie, goh..
Hij krijgt water en pompt dat water ook weer weg, nadat ik code 5 heb gekregen in het display.
Volgens de handleiding kan dit 2 opties zijn:
-De afvoerslang bevindt zich te laag of heveling in het huishoudelijk afvalwatersysteem
-Lucht in de watertoevoer.
Hij heeft 5 jaar zonder problemen gedraait.
Ik heb een nieuwe watertoevoerslang aangesloten, dit heeft niet geholpen.
Ik heb de afvoer los gehad, en even gedraaid in een emmer, ook dit had geen effect, water werd keurig weg gepompt de emmer in.
Nadat hij hem geleegd heeft, blijft hij wat brommen, komt 5 in het display en gaat aan/uit knipperen. En na een tijdje is het stil, en gaat hij uit.
Woensdag komt er een monteur, maar ik denk, als ik hem nou zelf even kan fixen ivm kosten drukken, maar met deze beperkte info kan ik ook niet zoveel meer. Iemand een idee waar ik het zou kunnen zoeken?
hij is 5 jaar en 3 maand, dus net 3 maand uit de verlengde garantie, goh..
Hij krijgt water en pompt dat water ook weer weg, nadat ik code 5 heb gekregen in het display.
Volgens de handleiding kan dit 2 opties zijn:
-De afvoerslang bevindt zich te laag of heveling in het huishoudelijk afvalwatersysteem
-Lucht in de watertoevoer.
Hij heeft 5 jaar zonder problemen gedraait.
Ik heb een nieuwe watertoevoerslang aangesloten, dit heeft niet geholpen.
Ik heb de afvoer los gehad, en even gedraaid in een emmer, ook dit had geen effect, water werd keurig weg gepompt de emmer in.
Nadat hij hem geleegd heeft, blijft hij wat brommen, komt 5 in het display en gaat aan/uit knipperen. En na een tijdje is het stil, en gaat hij uit.
Woensdag komt er een monteur, maar ik denk, als ik hem nou zelf even kan fixen ivm kosten drukken, maar met deze beperkte info kan ik ook niet zoveel meer. Iemand een idee waar ik het zou kunnen zoeken?
[ Voor 4% gewijzigd door Renegade666 op 16-09-2026 19:12 ]
LG 77C69H | Marantz Cinema 30 | nvidia shield | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 4x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |