• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 21:07
En dan opeens, als donderslag bij heldere hemel, staat het daar op de voorpagina van de grote dagbladen: Stefan de Walle neemt na 15 jaar (wut? Ik word oud...) afscheid als (TV-)Sinterklaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qZp6fQM5Gl9CwH4ngY2jREglGL4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/uCqN1rupvFA0vksHhRj9MyDE.jpg?f=user_large

Ik ben nog van de generatie Bram van der Vlugt. Stefan de Walle was voor mij altijd Cees uit Flodder, dus toen hij als opvolger werd aangekondigd, moest ik daar flink aan wennen. Maar door de jaren heen ben ik hem steeds meer waarderen. Bij een afscheid in formele kringen gebruik ik tegenwoordig geregeld het iconische "dag hoor". Voor onze kinderen is hij de echte Sinterklaas. En toevalligerwijs hebben we net vorige maand onze jongste verteld dat Sinterklaas niet bestaat.

Hoe dan ook, ik blijf het een prachtige Nederlandse traditie vinden, dat hele feestje. Ondanks alle controverse waar iedereen wat van vindt. Ik ben dan ook reuze benieuwd naar de opvolger en heb vooralsnog geen flauw idee wie het gaat worden. Iemand?

[ Voor 10% gewijzigd door KlaasjeNL op 16-09-2026 18:11 ]

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
@KlaasjeNL Zet dat even in members only. Je weet nooit wie er mee leest ;)

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
KlaasjeNL schreef op woensdag 16 september 2026 @ 18:06:
En dan opeens, als donderslag bij heldere hemel, staat het daar op de voorpagina van de grote dagbladen: Stefan de Walle neemt na 15 jaar (wut? Ik word oud...) afscheid als (TV-)Sinterklaas.

[Afbeelding]

Ik ben nog van de generatie Bram van der Vlugt. Stefan de Walle was voor mij altijd Cees uit Flodder, dus toen hij als opvolger werd aangekondigd, moest ik daar flink aan wennen. Maar door de jaren heen ben ik hem steeds meer waarderen. Bij een afscheid in formele kringen gebruik ik tegenwoordig geregeld het iconische "dag hoor". Voor onze kinderen is hij de echte Sinterklaas. En toevalligerwijs hebben we net vorige maand onze jongste verteld dat Sinterklaas niet bestaat.

Hoe dan ook, ik blijf het een prachtige Nederlandse traditie vinden, dat hele feestje. Ondanks alle controverse waar iedereen wat van vindt. Ik ben dan ook reuze benieuwd naar de opvolger en heb vooralsnog geen flauw idee wie het gaat worden. Iemand?
Daan Schuurmans als de geruchtenmolen klopt.

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Jij wordt oud? Ik ben begonnen met Adrie van Oorschot. Ik ben overigens wel blij dat onze jeugd inmiddels beter weet met al jaren dat pieten gedoe.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Maar is het nu voor of na de opnames. Beetje kort dag om nu een opvolger te moeten gaan zoeken

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
ja, behoorlijk onduidelijk of het nu dit jaar al is, of na dit seizoen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• KlaasjeNL
Blitzdoctor schreef op woensdag 16 september 2026 @ 18:47:
Maar is het nu voor of na de opnames. Beetje kort dag om nu een opvolger te moeten gaan zoeken
Waarschijnlijk vóór de opnames. Het vertrek zal achter de schermen vermoedelijk al een stuk langer bekend zijn.

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 17:32
W1ck1e schreef op woensdag 16 september 2026 @ 18:09:
@KlaasjeNL Zet dat even in members only. Je weet nooit wie er mee leest ;)
:D :D

Ik ben nu vooral benieuwd wie dan de opvolger gaat worden.
Ze zullen waarschijnlijk weer gaan voor een redelijk jong iemand, in de hoop dat die het weer een tijd vol kan/ wil houden. (De Walle was 46 toen hij begon)

Leeg - Sinds 20180907

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:31

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• KlaasjeNL
Chillz schreef op donderdag 17 september 2026 @ 09:25:
[...]

:D :D

Ik ben nu vooral benieuwd wie dan de opvolger gaat worden.
Ze zullen waarschijnlijk weer gaan voor een redelijk jong iemand, in de hoop dat die het weer een tijd vol kan/ wil houden. (De Walle was 46 toen hij begon)
Ik moest de leeftijd van de Walle even googlen, maar je hebt helemaal gelijk. Ik voel mij opeens extreem oud...

@pagani gaf hierboven al aan dat Daan Schuurmans in de wandelgangen wordt genoemd. Ik heb daar nooit zoveel mee gehad, maar als ik hem nu google, zie ik dat best wel voor mij. Hij mist alleen een diepe, warme stem.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:17

Robtimus

me Robtimus no like you

Volgens de NOS is de kans reëel dat het Daan Schuurmans is, zijn vrouw heeft deze foto al gedeeld:

Afbeeldingslocatie: https://images.cdn.nos.nl/2/6/U/j/n/Q/imLS3zLFWVBunsF4GhVv2WPB6tYuV71SSeVcHd/1x0x1584x891-1024x576.webp

Verder laten ze weten dat Stefan er in december al niet meer bij zal zijn:
De landelijke intocht van Sinterklaas is dit jaar in Grave, in de gemeente Land van Cuijk. Daar zal de opvolger van De Walle te zien zijn.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Stel je voor dat niemand de sint herkent. Zou het dan toch de echte zijn ?

Spanning in het sinterklaasjournaal bereikt nieuwe hoogte: de sint waait van de boot af.

[ Voor 37% gewijzigd door W1ck1e op 17-09-2026 12:15 ]

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Vanmorgen was Jochem Myjer op radio 538 voor een reactie, en hij gaf aan dat als die gevraagd zou worden, hij het wel zou willen doen. Maar hij verwachtte eigenlijk dat er al een opvolger is, omdat er wellicht al opnames geweest zijn, en noemde ook Daan Schuurmans.

Eigenlijk vind ik dat Jochem gewoon Pietje Paniek moet blijven spelen. Veels te leuk! :D

Wij gaan er weer elke avond voor zitten in elk geval! Altijd spannend of sinterklaas wel door kan gaan, missende cadeautjes/sinterklaas/pieten/verlanglijstjes/vul_maar_in!

Inmiddels nog maar 1 kind die er nog in geloofd, de andere hebben we 2 weken geleden ingelicht }:O

• KlaasjeNL
Robtimus schreef op donderdag 17 september 2026 @ 12:06:
Volgens de NOS is de kans reëel dat het Daan Schuurmans is, zijn vrouw heeft deze foto al gedeeld:

[Afbeelding]
Die foto kan natuurlijk een reactie zijn op de geruchtenmolen. We zullen het zien. Daan mag dan nog wel even flink aan de whiskey en zware shag om zijn stem een paar noten omlaag te krijgen. 8)

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:41
Ik dacht eerst wat stopt hij er al snel mee, maar las toen dat hij het al 15 jaar deed. Voor mijn gevoel was het veel korter. :+

Ik moest eerst wel even wennen na Bram maar na 1 of 2 jaar was het weer helemaal vertrouwd.

©2004

Pagina: 1