Mozilla stopt AI-model van Mistral in Firefox, maar nog…

Pagina: 1
Acties:

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:53
Artikel: nieuws: Mozilla stopt AI-model van Mistral in Firefox, maar nog niet in Benelux
Auteur: @AverageNL

Ik dacht bij het lezen van de kop van dit artikel dat Mistral uit Firefox gaat worden gegooid. Ik las namelijk foutief: "Mozilla stopt met AI-model van Mistral in Firefox, maar nog niet in de Benelux"

Bij het lezen van het artikel snapte ik er niets van. Pas na 2x de kop terug te lezen klikte het welke leesfout ik maakte.

De kop is natuurlijk an sich valide op deze manier, maar het kan het overwegen waard zijn het woord "stopt" te vervangen door iets dat makkelijker scanbaar is en minder verwarring kan opleveren.

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik had precies hetzelfde!

Suggestie:
“Mozilla voegt AI-model van Mistral toe aan Firefox, maar nog niet in Benelux”

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:37

AverageNL

Redacteur
Dank voor de feedback beiden! Na overleg met de eindredactie heb ik er het volgende van gemaakt:
Mozilla zet open source AI-model van Mistral in Firefox, nog niet in Benelux
Een versie met 'open source' in de kop had de voorkeur, met oog op extra duiding zonder te klikken. We hebben een beperkt aantal tekens die we kunnen gebruiken in de kop. Dat is helaas een hard limiet: als we die overschrijden, kunnen we het artikel niet live zetten. Met 'voegt toe' én 'open source' is de kop net wat te lang, dus vandaar deze keuze.

Volgens mij is het zo in ieder geval duidelijker! :)