schuifdeursysteem onder schuin dak , gordingdrager in de weg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dalma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 08:57
Ik wil een schuifdeursysteem plaatsen op zolder (schuin dak). het ziet er allemaal vrij simpel uit (verschillende videos online bekeken), kind kan de was doen. Totdat je te maken hebt met stalen gording dragers aan weerszijden van de muur. Hoe nu verder ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ia-PMidph5cMaBLebpXeMexhW3k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nuwMHBxhkqOyOYjgdXlKozTm.jpg?f=fotoalbum_large

welke opties heb ik om dit netjes te doen ?

Alle reacties

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 19:42
Waarom zit die in de weg? Heb je een foto van verder weg?

• Dalma
djluc schreef op woensdag 16 september 2026 @ 11:16:
Waarom zit die in de weg? Heb je een foto van verder weg?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m4vyWuj-9xBSFsAMCaEPJU9P9fY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rsEXQXtZTHb77Tj8RRI3xtV7.jpg?f=fotoalbum_large

er zit nu een muur met deur in, waar je de verticale balken ziet. Maar wat ik meer bedoel is, het volgende:

praxis gebruikt een plint om de boel netjes af te dekken. Maar de plint zal nooit naadloos tegen de houten balk aangezet kunnen worden vanwege die dragers.

bij wovar bijv. is de aluminium profiel zichtbaar van wand tot wand (en die wordt meer achter de horizontale balk geplaatst, maar ook daar zullen die gording dragers in de weg zitten.

wovar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bGp4mqEDzejF0GXahCi2eenExk0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Uxn3vVKorXVzFtZArPqrsxpR.png?f=fotoalbum_large

praxis

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xAyN4olLroT8_YoroUpqUxCRDcA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vE93fpmWvnUgqF8ZaBEinVdt.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Dalma op 16-09-2026 11:28 ]

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17:44
Ik heb de plankdragers/rails gewoon wat verder naar achter gezet zodat de rails niet zichtbaar is. Dan hoef je ook geen plint te gebruiken en maken de gordingdragers ook niet uit.

• Dalma
Milo85 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 11:46:
Ik heb de plankdragers/rails gewoon wat verder naar achter gezet zodat de rails niet zichtbaar is. Dan hoef je ook geen plint te gebruiken en maken de gordingdragers ook niet uit.
heb je wat foto's daarvan, online niets te vinden en 2 linker handen, ondanks dat ik zelf een muurtje, stroom en deur heb geplaatst op zolder 8)7

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:23

FreakNL

Well do ya punk?

Wat hij denk ik bedoelt is dat hij de bevestiging van de rails ONDER de gording heeft geplaatst.

Gebruik daarvoor "schuine kapclips"

[ Voor 20% gewijzigd door FreakNL op 16-09-2026 11:51 ]

• Dalma
FreakNL schreef op woensdag 16 september 2026 @ 11:49:
Wat hij denk ik bedoelt is dat hij de bevestiging van de rails ONDER de gording heeft geplaatst.

Gebruik daarvoor "schuine kapclips"
zodanig ver naar achter (hoger) dat het aluminium profiel niet meer zichtbaar is ?

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ja maar pin me er niet op vast he.. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_MuaxbbmXQVorp1ge5EsLydGECk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BXkQahm3Z8mcai0uNjzdamMh.png?f=fotoalbum_large

Overigens, als ik je foto zo bekijk;

De hellingsgraad van je dak is hoog! Ik weet niet op welke gording je de schuifdeur wilt plaatsen? De bovenste of de onderste? Het is wel heel veel werk voor een zeer kleine opbergruimte...

Ik heb zelf een dak met 45 hellingsgraad, dan krijg je best een flinke opslagruimte onder je knieschot.. Dit is de moeite bijna niet... Het wordt er wel netter van overigens :)

[ Voor 36% gewijzigd door FreakNL op 16-09-2026 11:56 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:29
Misschien roep ik iets vreemds ofzo, maar ter hoogte van de gordingdragers kan je die plint toch ook gewoon wat dunner maken?

• Dalma
_JGC_ schreef op woensdag 16 september 2026 @ 11:56:
Misschien roep ik iets vreemds ofzo, maar ter hoogte van de gordingdragers kan je die plint toch ook gewoon wat dunner maken?
klopt. is inderdaad de makkelijkste optie als ik gebruik maak van die plint.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Als het probleem puur die gordingdragers zijn is het dat toch vrij makkelijk op te lossen? Hoekje uit de plint of een lat (of 2) met een hoekje eruit OVER de gordingdragers en de plint aan de LAT vastmaken.

• Dalma
FreakNL schreef op woensdag 16 september 2026 @ 11:54:
Ja maar pin me er niet op vast he.. [Afbeelding]

Overigens, als ik je foto zo bekijk;

De hellingsgraad van je dak is hoog! Ik weet niet op welke gording je de schuifdeur wilt plaatsen? De bovenste of de onderste? Het is wel heel veel werk voor een zeer kleine opbergruimte...

Ik heb zelf een dak met 45 hellingsgraad, dan krijg je best een flinke opslagruimte onder je knieschot.. Dit is de moeite bijna niet... Het wordt er wel netter van overigens :)
het gaat in dit geval om de onderste gording. afstand tot onderkant gording is 103cm en loodrecht naar de rand van het dak is het 100cm.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:24
dit is natuurlijk op allerlei manier op te lossen door iets uit te vullen, een lat te plaatsen, een afwerklijst aan te passen, etc.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Pagina: 1