Vraag

• TheRie
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 04:45
Ik zoek een?
Titel. De oplader van mijn Medion Erazer Beast X25 heeft het recent begeven van de één op de andere dag. Ik koop letterlijk nooit andere laptopopladers, dus ik ben aan het zoeken geslagen, maar ik kom een aantal vage websites tegen. Misschien weet iemand een betere webshop?

Wat is je budget?
Ik zat eerst te denken aan maximaal 50 euro, maar de webshops die ik heb gevonden tikken soms de 100 euro aan. Is dit normaal? Ik weet dat de laptop een krachtpatser is en aardig wat vermogen nodig heeft, maar toch.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren, maar wel één die veilig is voor de laptop natuurlijk

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het gaat om de gelinkte lapto, de MD 62209 variant. Deze code staat op de laptop.

Zelf heb ik de volgende links gevonden:

Een identieke op een website genaamd myopladers.nl:
https://www.myopladers.com/20v-115a-230w-medion-erazer-beast-x25-md63875-adapter-oplader-netsnoer-p-208603.html

Een Amazon link, maar wel verkocht door een derde partij en een ander merk dan mijn defecte oplader:
https://www.amazon.nl/230W-oplader-Medion-Erazer-Beast/dp/B09BDWB51Y

Identiek model op adapterswinkel.nl, met één contactlocatie in china: :?
https://adapterswinkel.nl/230w-medion-erazer-beast-x25-md-62209-oplader-adapter-52319

Graag hoor ik wat jullie vinden. Overigens kom ik ook laptopladers van 230W tegen voor verschillende MSI Raider modellen, zijn die compatible met mijn Medion?

Als iemand een locatie weet die opladers repareert, hoor ik dat ook graag trouwens.

Beste antwoord (via TheRie op 26-09-2026 22:37)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:08
TheRie schreef op woensdag 16 september 2026 @ 01:22:
Graag hoor ik wat jullie vinden. Overigens kom ik ook laptopladers van 230W tegen voor verschillende MSI Raider modellen, zijn die compatible met mijn Medion?.
Die Medion gebruikt een standaard 2-polige voedingsaansluiting (5.5mm * 2.5mm) zo te zien?
Dus je zou elke passende adapter van een geschikt voltage/wattage kunnen gebruiken.
In het uiterste geval kan je ook nog de stekker van de oude adapter hergebruiken.
2e hands misschien?
Als ik zoek op Marktplaats: 230W adapter:
Vind ik bijvoorbeeld meteen:
Marktplaats: Laptop AC Adapter FSP230-AJAS3 230W met Netsnoer ~~~~~~~[NIEUW]

[ Voor 3% gewijzigd door The_Doman op 16-09-2026 23:27 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord ✓

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:08
TheRie schreef op woensdag 16 september 2026 @ 01:22:
Graag hoor ik wat jullie vinden. Overigens kom ik ook laptopladers van 230W tegen voor verschillende MSI Raider modellen, zijn die compatible met mijn Medion?.
Die Medion gebruikt een standaard 2-polige voedingsaansluiting (5.5mm * 2.5mm) zo te zien?
Dus je zou elke passende adapter van een geschikt voltage/wattage kunnen gebruiken.
In het uiterste geval kan je ook nog de stekker van de oude adapter hergebruiken.
2e hands misschien?
Als ik zoek op Marktplaats: 230W adapter:
Vind ik bijvoorbeeld meteen:
Marktplaats: Laptop AC Adapter FSP230-AJAS3 230W met Netsnoer ~~~~~~~[NIEUW]

[ Voor 3% gewijzigd door The_Doman op 16-09-2026 23:27 ]

• TheRie
Wow, ja, dat ziet er identiek qua specs uit. Beetje ver van mij vandaan om op visite te gaan om te testen wel.
The_Doman schreef op woensdag 16 september 2026 @ 23:17:
O.a. door al die verschillende aansluitingen heb ik dit topic geopend dus dit is erg handig om te weten, dank. Dat betekent dat de variant op de Amazon link óók moet werken, want in de specs staat ook de 5,5 × 2,5 mm maat.

• TheRie
Dit is hem geworden en het werkt uitstekend. Ik typ deze reactie vanaf de laptop. Hartelijk bedankt voor het zoeken! _/-\o_