Vanwege een nieuwe indeling op de eerste verdieping ben ik de elektra compleet aan het vernieuwen. Voor de verlichting op de overloop wil ik een hotelschakeling aanleggen en op 3 wandlampen aansluiten. Vanwege de nieuwe indeling en het bestaande verloop van de elektrabuizen, heb ik het volgende verloop:
lichtschakelaar beneden -> centraaldoos beneden -> wandlamp 1 boven -> lichtschakelaar boven -> wandlamp 2 -> wandlamp 3
Ik heb dit uitgewerkt in een schema, maar dan krijg ik op één deel 6 draden in een 16mm buis en dat is niet toegestaan. Een aderbesparende oplossing zou dan wel kunnen, maar ik weet niet zeker of ik deze zo goed heb getekend. Willen jullie eens meekijken? Alvast bedankt.
/f/image/ti7vq8CCdEiIalORaDNy3BVP.png?f=fotoalbum_large)
Meer technische installatie wordt het niet => schopje naar DEI
lichtschakelaar beneden -> centraaldoos beneden -> wandlamp 1 boven -> lichtschakelaar boven -> wandlamp 2 -> wandlamp 3
Ik heb dit uitgewerkt in een schema, maar dan krijg ik op één deel 6 draden in een 16mm buis en dat is niet toegestaan. Een aderbesparende oplossing zou dan wel kunnen, maar ik weet niet zeker of ik deze zo goed heb getekend. Willen jullie eens meekijken? Alvast bedankt.
/f/image/ti7vq8CCdEiIalORaDNy3BVP.png?f=fotoalbum_large)
Meer technische installatie wordt het niet => schopje naar DEI
[ Voor 3% gewijzigd door Septillion op 15-09-2026 21:34 ]
/f/image/jHXz9QxVtpK07VgXfhEBMvRG.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ctbKOGcGHKz0NHnJwEu1SAHp.jpg?f=fotoalbum_large)