Toon posts:

gistron switch en win2k inlogproblemen (broadcast)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een gistron switch gekocht, volgende dag in huis en nam hem even mee naar mijn werk om te testen. Aan w2k advanced server gehangen en 6 pc's van een image voorzien middels ghost multicast. Als een speer, gemiddeld 110 mb per minuut. Thuis meteen mijn hub eruit, switch erin en vervolgens crasht mijn hele netwerk. Gaf de schuld aan cat 5 (er ligt zo'n 100 meter cat 5 enhanced iso cert. alles) Boos (onterecht) op XT computers die de kabel leverde (erg goedkoop). Nu heb ik met een Fluke nettool het netwerk doorgemeten en blijkt dat in orde te zijn. Met de protocol analyzer (erg leuk voor chello netwerk overigens :)) bleek dat de switch niet goed (meer?) kan omgaan met broadcasts (DHCP) de pc's zien elkaar wel maar de server kan geen werkstation meer valideren. Errug kut en heel traag allemaal. Weet iemand iets over de broadcast storm control van de switch en eventueel issues met win 98. Ik denk dat de storm control het aanloggen onmogelijk maakt. Ik heb een win2k advanced server met DHCP, drie win 2000 prof werkstations en een win 98 client Ze hebben allemaal 3com 3c905b-tx netwerkkaarten. Dat zit wel goed. Ik ben nu bezig een nt4 domein in elkaar te zetten om te kijken of het inderdaad software problemen zijn. Groeten...

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 21:58

Whizzer

Flappie!

Ik heb een Win2k AS staan met win'98 cliënts en heb geen enkel probleem, dat ding loopt te pompen als een dolle...

Kan dus, helaas voor jou, niet zeggen dat dit een normaal probleem is...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Verwijderd

Ongeveer 100Mtr....

Kan ook net te lang zijn, netwerkkaarten en Hubs/Switches kunnen de maximale lengte beïnvloeden....

Probeer het eens met een korte lengte???

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt nog beter...

Ik schrijf dit nu op een pc die verbonden is met mijn 10 mb hub die een uplink heeft vanuit de 100 mb switch. Elke netwerkkaart in mijn pc's communiceren afzonderlijk zonder problemen op 100 mbit met de switch. Maar zodra ze samen op de switch zitten valt de server altijd weg. Ik kan er niet bij. De switch werkt, die is getest. Het lan werkt, ook getest. Pc's werken, alleen niet samen... Boehoe, ga een nieuwe server bouwen from scratch... Misschien is er toch een 3com kaartje ergens met een bugje... ga dat eerst maar eens uitzoeken. Groeten...

Verwijderd

Topicstarter
ok, voor een ieder die het nog wil weten...

mijn problemen hadden te maken met mijn lan. Ik had de kleurvolgorde van een willekeurige patchkabel genomen. Ik wist niets van de twee utp standaarden af. Je hebt T568A en B. Nu werkt de gistron switch volgens mijn Fluke nettool met de A standaard. Mijn normale patchkabels ook. Het lan dat ik had echter was vrij "direct" verbonden. Bij 10 Mbit geen probleem, maar bij 100 Mbit en een beetje belasting kreeg ik rare foutmeldingen op mijn Fluke. Kortom, ik heb gewoon de kabels niet goed aangesloten. Nu blazen allen pc's lekker op 100 Mbit full duplex tegen elkaar aan. Oh ja, Bij de Gamma (geloof het of niet) verkopen ze patchkastjes voor ISDN. Ik kocht zo'n ding, bleek dat er een printplaat achter zit zodat je niet twee poorten voor UTP kan gebruiken. Maar dat is dus niet waar. Ik heb in ieder geval nu een patch aangesloten (volgens het t568B protocol) en het werkt als een trein. Ik meld nog wel hoe het met de tweede gaat. (de kastjes zijn iets van 19 piek (twee patches) vrij redelijk dus....) Groeten en in ieder geval bedankt voor het meedenken...

ciao